تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

وقتی بدن‎تان با شما حرف می‎زند

بدن انسان روشهای جالب و جذابی برای فرستادن علائم هشدار دهنده دارد که این علایم در واقع اسراری را از درون بدن فاش می کنند.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ اگر احساس می‎کنید بدن‎تان نسبت به قبل پرسروصداتر شده‎ است، خیالاتی نشده‎اید. غرغرها، خرخرها و سوت‎هایی که از اندام‎های مختلف می‎شنوید، نشانه آن است که بدن‎تان با شما حرف دارد. امروز می‎خواهیم به صدای شکم گوش کنیم.

غرغر شکم : نفخ و صداهایی که از شکم‎تان شنیده می‎شود، می‎تواند پاداش ناخواسته‎ای باشد به زیاده‌روی شما در مصرف میوه‎ها، سبزیجات و سایر خوردنی‎های با فیبر بالا که در روده‎تان گاز تولید می‎کنند. همچنین می‎تواند نشانه عدم تحمل لاکتوز باشد، حتی اگر قبلا دچار این مشکل نبوده‎اید.

لاکتوز همان چیزی ا‎ست که به «قند شیر» شناخته می‎شود و عدم تحمل لاکتوز به‎ معنی ناتوانی بدن در هضم این ماده است. احتمال ابتلا به این مشکل از بعد از 40 سالگی در همه افراد بالا می‎رود چون با افزایش سن، میزان تولید آنزیمی که مسئول هضم لاکتوز در شیر و سایر محصولات لبنی‎ است، در روده کاهش پیدا می‎کند.

کی صدای شکم را جدی بگیریم؟ اگر غرغر شکم با دردهای شکمی و استفراغ همراه است، می‎تواند نشانه‎ انسداد دستگاه گوارش باشد. پس اگر مجموع این نشانه‎ها را دارید، با یک پزشک متخصص مشورت کنید. البته در بیشتر افراد سروصداهای روده‎ای عاملی برای نگرانی نیست و با داروهایی که میزان تولید گاز را در بدن کنترل می‎کنند، حل می‎شود. با این‎ حال نظر پزشک می‎تواند خیال‎تان را راحت کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان