تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت

بیت کوین در هفته‌های پایانی سال گذشته میلادی توانست برای چندین بار رکوردشکنی کند و به صورت پله‌ای افزایش ارزش خود را تجربه کند. این ارز دیجیتال مورد توجه سرمایه‌گذاران زیادی قرار گرفته و حتی برخی سرمایه‌گذاران نهادی بجای طلا، بیت کوین را انتخاب می‌کنند و حالا قیمت بیت کوین با ۳ دلار افزایش، ۳۲،۷۵۹ دلار معامله شد.

افزایش قیمت بیت کوینرویداد۲۴ بیت کوین سال ۲۰۲۰ را با عملکرد بی‌نظیری به پایان رساند و حالا با ورود به ۲۰۲۱ همچنان به رکوردشکنی ادامه می‌دهد. اکنون قیمت بیت کوین در بازار آزاد امروز شنبه ۱۳ دی ساعت ۲۰ با 3 دلار افزایش، 32,759 دلار معامله شد.

بیت کوین در هفته‌های پایانی سال گذشته میلادی توانست برای چندین بار رکوردشکنی کند و به صورت پله‌ای افزایش ارزش خود را تجربه کند. این ارز دیجیتال مورد توجه سرمایه‌گذاران زیادی قرار گرفته و حتی برخی سرمایه‌گذاران نهادی بجای طلا، بیت کوین را انتخاب می‌کنند.

در حالی که در اوایل سال ۲۰۲۰ بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا سقوط قیمت بیت کوین را در پی داشت، توانست پس از ماه‌ها برای اولین بار به قیمتی بیش از ۲۲ هزار دلار دست پیدا کند. قیمت آن کمتر از یک هفته پیش از مرز ۲۸ هزار دلار عبور کرد و با ارزش بازار بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار، به بزرگترین سرویس مالی جهان تبدیل شد.


بیشتر بخوانید: بیت کوین در یک قدمی رکورد تاریخی قیمت


سرمایه گذاری در بیت کوین در حالی که نرخ بهره پائین است به بسیاری از سرمایه گذاران امکان می دهد تا محل سرمایه گذاری های خود را متنوع تر کنند. این در حالی است که قیمت بیت کوین از ماه مارس گذشته (همزمان با موج اول شیوع کرونا در کشورهای غربی) نسبت به بسیاری از شاخص های بورس از جمله شاخص «اس اند پی ۵۰۰» (S&P 500) که شامل سهام های برتر از جمله سهام شرکت هایی همچون اپل، توئیتر و نتفلیکس می شود نوسان کمتری داشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان