تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۹

تیم‌های ایرانی بدون خلاقیت درآمدزایی

با وجود اینکه تیم‌های ایرانی به خصوص پرسپولیس و استقلال طرفداران زیادی دارند و می‌توانند از این راه درآمد خوبی به دست آورند، اما تاکنون هیچ یک از باشگاه‌ها نتوانسته‌اند از این مزیت استفاده کنند.

تیم‌های ایرانی

رویداد۲۴یکی از منابع مالی که باشگاه رئال مادرید هم با انجام آن درآمد زیادی دارد مربوط به موزه باشگاه است که با درآمد حاصل از آن رئالی‌ها تصمیم به بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو گرفتند. با وجود اینکه آن‌ها به خاطر کرونا با ضرر مالی در بخش موزه خود مواجه شدند، اما در حال تغییر برنابئو هستند.

در ایران هم باشگاه‌ها به خصوص پرطرفدار‌ها می‌توانند تور هواداری بگذارند و درآمد خوبی از این راه کسب کنند. به این شکل که باشگاه برای عکس گرفتن با بازیکنان، بازدید از محل تمرین و موزه باشگاه ثبت نام کند و هزینه‌ای را دریافت کند.
بیشتر بخوانید: یک استقلالی دیگر شاگرد قلعه‌نویی می‌شود؟
حتی فروش پیراهن با امضای خود بازیکن نیز در فوتبال ایران نادیده گرفته شده و هیچ اقدامی برای استفاده از آن صورت نمی‌گیرد.

بعضی از تیم‌ها که ستاره‌های نامدار و مورد توجه شرکت‌های تجاری را در اختیار دارند در قرارداد‌های اولیه خود درصدی را برای باشگاه درنظر می‌گیرند و حتی این امکان وجود دارد که لزوم اجازه باشگاه برای قبول آن را نیز قید کنند. اما در ایران یک شرکت به راحتی اسم و عکس بازیکن یا باشگاه را مورد استفاده قرار می‌دهد و هیچ هزینه‌ای هم به جیب باشگاه نمی‌رود!

استقلال و پرسپولیس هم که جزو باشگاه‌هایی هستند که به راحتی می‌توانند درآمدزایی داشته باشند به دلیل ضعف در بخش اقتصادی همه چیز را به کارگزار واگذار می‌کنند که صرف نظر از درآمدی که به دست می‌آورند مبلغ مشخصی را به تیم‌ها می‌دهند و در واقع به صورت پیمانکاری همکاری می‌کنند. در واقع کارگزار نه به نفع باشگاه‌ها بلکه به سود خودش کار می‌کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان