تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۹

این ۴ کتاب به شما کمک می‌کند قصه زندگی‌تان را عوض کنید

اگر جزو افرادی هستید که احساس می‌کنید سکون خسته‌تان کرده و وقت حرکت‌تان رسیده است، خواندن یا شنیدن چهار کتابی را که در این مقاله معرفی کرده‌ایم، از دست ندهید و خودتان را برای تغییرات شیرین آماده کنید.

ریچارد برانسون

رویداد۲۴ تغییر کردن احتمالا برای بسیاری از مردم جهان چندان خوشایند نیست. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند در منطقه امن‌شان بمانند تا اینکه با چالش‌های جدیدی رو به رو شوند؛ غافل از اینکه بسیاری از چالش‌ها منجر به بالا رفتن ظرفیت و توانایی‌های آن‌ها خواهد شد و همین موارد برتری لازم برای موفقیت را به آن‌ها خواهد داد.

اگر جزو افرادی هستید که احساس می‌کنید سکون خسته‌تان کرده و وقت حرکت‌تان رسیده است، خواندن یا شنیدن چهار کتابی را که در این مقاله معرفی کرده‌ایم، از دست ندهید و خودتان را برای تغییرات شیرین آماده کنید.

۱. هفت عادت مردمان موثر

این ۴ کتاب به شما کمک می‌کند قصه زندگی‌تان را عوض کنید

اگر شروع به کند و کاو در زندگی افراد موفق کنید، متوجه می‌شوید که عادت‌هایی وجود دارند که بین بیشتر این افراد مشترک هستند. برای مثال ممکن است آن‌ها به جای صرفا دادن ایده‌های متعدد به اجرا کردن تنها یک ایده بپردازند، ممکن است ساعات کاری‌شان بیشتر باشد یا مواردی از این دست. اما تمام این رفتارها زیر مجموعه هفت عادت قرار می‌گیرند که دکتر استفان کاوی در کتاب «هفت عادت مردمان موثر» به معرفی و توضیح آن‌ها پرداخته است. برای مثال در مورد عادت چهارم که تفکر برنده است، این‌گونه می‌گوید: «مفهوم نگرش برنده-برنده این است که همواره جویای منافع متقابل و دو یا چند جانبه (از جمله منافع خودتان، بسته به تعداد افرادی که در آن پروژه یا برنامه شرکت دارند) باشید. در عادت ۴ جایی برای رقابت و مقایسه وجود ندارد؛ زیرا در عادت ۴ کار گروهی و همکاری و برنده شدن همه کسانی که در آن ذی‌نفع‌اند، الزامی است. در این عادت به جای من می‌گویید «ما» و برای این «ما» نه کمترین بلکه بیشترین را می‌طلبید و به وجود می‌آورید.»

پیشنهاد می‌کنیم به جای نسخه چاپی «هفت عادت مردمان موثر»، کتاب صوتی این اثر فوق العاده استفان کاوی را دانلود کنید. داشتن فایل صوتی این کتاب و شنیدن آن می‌تواند تاثیر زیادی بر ناخودآگاه شما داشته باشد.

۲. بنویس تا اتفاق بیفتد

این ۴ کتاب به شما کمک می‌کند قصه زندگی‌تان را عوض کنید

«کلام» یکی از جذاب‌ترین بحث‌های مورد نظر نویسندگان و سخنرانان انگیزشی و موفقیت است. فردی مثل فلورانس اسکاول شین کلام را عصای معجزه گر می‌نامد و حتی نام یکی از کتاب‌هایش را به همین مفهوم اختصاص می‌دهد و هنریت آنه کلاوسر از قدرت نوشتن کلمه‌ها می‌گوید و باور دارد که نوشتن آرزوها منجر به محقق شدن آن‌ها می‌شود.

هر کدام از این اعتقادها در نوع خود جالب و قابل بررسی هستند؛ به ویژه اثر «بنویس تا اتفاق بیفتد» از کلاوسر یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌هایی است که توانسته روی عده زیادی از خوانندگانش تاثیرات بزرگی بگذارد.

این نویسنده معتقد است نوشتن یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای رسیدن به اهداف است و جالب است بدانید نویسندگان دیگری هم مثل جیم ران در کتاب ۱۲ ستون موفقیت به اهمیت نوشتن اهداف پرداخته‌اند؛ اما کلاوسر این مسئله را از جنبه‌های متنوعی بررسی کرده و به چالش کشیده است. بنابراین اگر به دنبال کتابی هستید که بتواند مسیر زندگی‌تان را تغییر دهد، خواندن این اثر، نوشته هنریت آنه کلاوسر یا شنیدن کتاب صوتی بنویس تا اتفاق بیفتد را به هیچ وجه از دست ندهید. با دانلود کتاب‌های صوتی می‌توانید در هر شرایطی که هستید به گوشی، تبلت و ضبط ماشین‌تان گوش کنید و از نکات کتاب‌ها بهره بیشتری بگیرید.

۳. خرده عادت‌ها

هر کدام از انسان‌ها مجموعه‌ای از عاداتی هستند که از کودکی در آن‌ها شکل می‌گیرند. شاید در نگاه اول کلمه عادت، کلمه‌ای معمولی به نظر برسد؛ اما واقعیت این است که تاثیر عادت‌ها بر موفقیت یا عدم موفقیت انسان‌ها غیر قابل انکار است. به همین دلیل باید نسبت به آن‌ها هشیار بود و به موقع واکنش نشان داد.

استفان گایز، نویسنده کتاب «خرده عادت‌ها» بر همین مسئله تاکید دارد؛ اینکه عادت‌ها را باید جدی گرفت و در صورت نیاز برای تغییر کردن باید از تغییر عادت‌ها شروع کرد. او معتقد است به جای اینکه تلاش کنید با تغییرات بزرگ خودتان را تغییر دهید، می‌توانید از خرده عادت‌ها یا عادت‌های کوچکتر شروع کنید. عوض کردن این عادت‌ها انرژی و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و می‌تواند رفته رفته شما را به سمت موفقیت‌هایی که مد نظرتان هستند، بکشاند. برای مثال روزانه ۱۰ دقیقه مطالعه درباره آخرین اطلاعات کسب و کارتان، ۱۵ دقیقه درجا زدن و نرمش کردن یا مواردی از این دست، هر کدام به تدریج رفتارهای شما را تشکیل خواهند داد و به بخشی از وجود شما تبدیل می‌شوند. بعد از چند ماه به خودتان می‌آیید و با پیشرفت‌هایی رو به رو می‌شوید که شاید انتظارشان را هم نداشته‌اید. به همین دلیل است که خواندن «خرده عادت‌ها» اثر استفان گایز را به شدت توصیه می‌کنیم.

۴. درنگ نکن، انجامش بده

تغییر در زندگی ریچارد برانسون، نویسنده کتاب «درنگ نکن؛ انجامش بده» با یک مسافرت ساده به یک جزیره جذاب شروع شد. در این سفر برانسون متوجه شد که دوست دارد این جزیره را بخرد؛ آن زمان او یک آدم معمولی بود با یک زندگی معمولی؛ اما از لحظه‌ای که این اشتیاق در او بیدار شد و به عنوان یک هدف در ذهنش قرار گرفت، مسیر زندگی او برای همیشه تغییر کرد. او متوجه شد نسبت به قبل متفاوت فکر می‌کند، شجاع‌تر شده است و قدر فرصت‌هایی را که سر راهش قرار می‌گیرند، بهتر می‌داند. نتیجه اینکه بعد از چندین سال تلاش و حرکت در مسیر درست نه تنها به این هدف رسید؛ بلکه به یکی از موفق‌ترین افراد جهان تبدیل شد.

برانسون تصمیم گرفت نتایج این موفقیت‌ها را در قالب کتابی درآورد تا بقیه افرادی که در دو دلی به سر می‌برند هم بتوانند حرکت‌شان را شروع کنند؛ او نام کتابش را دقیقا بر همین اساس انتخاب کرد که خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های انگیزشی تبدیل شد. در این کتاب او طی ۹ فصل با جزئیات کامل به شما یاد می‌دهد چطور می‌توانید مسیر زندگی‌تان را آن‌طور که می‌خواهید تغییر دهید. او از لزوم داشتن جسارت، جلب احترام، اهمیت دادن به روابط خانوادگی و دوستان، بیرون آمدن از منطقه امن و به چالش کشیدن خود می‌گوید و به قدری توضیحات ارزشمندی ارائه می‌دهد که کاملا مطمئن می‌شوید او برای موفق کردن دیگران هم عزم‌ش را جزم کرده است. بنابراین اگر به دنبال یک منتور یا راهنمای پر انگیزه هستید، از خواندن کتاب برانسونکه در این لینک آمده است غافل نشوید.

برچسب ها: کتاب
نظرات شما
پیشخوان