تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۹

جدایی کدام ستاره پرسپولیس به ضرر یحیی گل محمدی شد؟

رفتن بشار، باعث شده پرسپولیس در حمله حتی نسبت به استاندارد این فصل خودش هم کم‌خطرتر باشد.

بشار رسن

رویداد۲۴ پرسپولیس برای سومین هفته پیاپی در لیگ برتر مساوی کرد و این بار، عملکردی ضعیف‌تر از همیشه داشت. آن‌ها در طول مسابقه، فقط سه شوت به سمت دروازه حریف زدند که آماری بی‌سابقه برای‌شان محسوب می‌شود. همین باعث شد منتقدان پرسپولیس، تغییرات این تیم و استفاده از احمد نوراللهی در خط حمله را زیر سوال ببرند. با این حال، بررسی سه بازی اخیر پرسپولیس و مقایسه آن با ۴ هفته ابتدایی، نشان می‌دهد از دست دادن ستاره‌ای مثل بشار، تا چه روی عملکرد هجومی سرخپوشان تاثیرگذار بوده است.

پرسپولیس ابتدای فصل، تیمی بود که زیاد روی دروازه حریف موقعیت می‌ساخت. آن‌ها در دو بازی با سایپا و شهر خودرو، آمار بسیار خوب ۱۶ شوت به سمت دروازه حریف را ثبت کردند. ۶ شوت در بازی با شهر خودرو و ۵ شوت هم در بازی با سایپا، داخل چارچوب بودند. پرسپولیس مقابل صنعت نفت هم ۱۱ شوت زد و بازی با نفت مسجدسلیمان که ضعیف‌ترین عملکردشان در مقطع ابتدایی فصل بود، ۷ ضربه به سمت دروازه حریف شلیک کردند.


بیشتر بخوانید: سؤال از گل‌محمدی: طارمی بازیکن مهم‌تری بود یا رسن؟


بازی‌های بدون بشار برای پرسپولیس با ۱۵ شوت مقابل نساجی شروع شد. قرار داشتن فقط ۳ ضربه داخل چارچوب، پشت حملات پرتعداد آن‌ها جدی گرفته نشد. بازی با ذوب آهن این آمار افت کرد و به ۱۰ ضربه رسید. مقابل سپاهان، در طول نود دقیقه آن‌ها فقط ۳ ضربه زدند. آن هم در ورزشگاه آزادی و بازی خانگی، که انتظار بیشتری از آن‌ها می‌رود.

افت فعلی پرسپولیس، مطمئنا دلایل بسیاری دارد، اما تاثیر جدایی بشار به عنوان بازیساز اصلی گل‌محمدی، در افت کیفی تیم قابل توجه است. بدون بشار، آن‌ها کمتر به دروازه حریف نزدیک می‌شوند و بازیکنان هجومی تیم هم موقعیت‌های کمتری پیدا می‌کنند. میانگین شوتزنی‌شان از ۱۲.۵ شوت در هر مسابقه، به ۹.۳ شوت رسیده است. مدیران پرسپولیس با تصمیم عجیب‌شان، در شرایط سختی دست یحیی را خالی‌تر از قبل کردند.

منبع: دانشجو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان