تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۹

تصاویر شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰

شروع شیوع کرونا از ووهان چین در سال ۲۰۱۹ بود؛ که بدنبال آن کشور‌ها مراحل قرنطینه خانگی را به مدت طولانی طی کردند تا شاید بتوانند این ویروس را مهار کرده و از مرگ و میر و تعداد متلایان بکاهند.

تصاویر شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰رویداد‌۲۴ ویروس کرونا برای اولین‌بار سال ۲۰۱۹ در ووهان چین با علائم سینه پهلو ظاهر شد که بدنبال آن بیماری جدیدی به نام ویروس کرونا ظاهر شد. زمانیکه تعدادقربانیان ویروس کرونا از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت سازمان بهداشت جهانی برای این بیماری نام رسمی COVID ۱۹ را برگزید.
ووهان در ۲۳ ژانویه قرنطینه شد و بر اساس آن، تمام حمل‌ونقل‌های عمومی به داخل و خارج از ووهان به حالت تعلیق درآمد. از آن زمان، حداقل در ۱۵ شهر دیگر در استان هوبئی نیز، حمل و نقل به همین ترتیب متوقف شده‌است.
بسیاری از رویداد‌های سال نو از جمله شهر ممنوعه در پکن، نمایشگاه‌های معابد سنتی و سایر مجالس جشن، به دلیل ترس از انتقال، بسته شدند. هنگ کنگ همچنین سطح پاسخ به بیماری‌های عفونی خود را به بالاترین حد رساند، وضعیت اضطراری اعلام کرد، مدارس خود را تا اواسط ماه فوریه تعطیل کرد و جشن‌های سال نوی خود را نیز لغو کرد.
در پی این همه‌گیری وجود این ویروس در ایران رسماً در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ تأیید شد. شروع کرونا در ایتالیا روز ۳۱ ژانویه تایید شد؛ که گفته میشود منشأ این شیوع دو جهانگرد چینی بودند که تست آن‌ها در شهر رم مثبت اعلام شد.
اولین مورد تأیید شده از ویروس کرونا در ایالات متحده در ۲۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ اعلام شد. در تصاویر روز عکس‌های مختلفی از جولان کرونا را در سال ۲۰۲۰ ببینید.

منبع: ELPAIS

 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان