تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

بیکاری ۱.۷ میلیون نفر از جمعیت جوان کشور

اوضاع بیکاری در ایران نشان می‌دهد که از جمعیت بیش از ۲.۴ میلیون نفری بیکار حدود ۱.۷ میلیون نفر را افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله تشکیل می‌دهند.
بیکاری
رویداد۲۴ اعلام اخیر مرکز آمار ایران از وضعیت اشتغال و بیکاری در پائیز سال جاری از این حکایت داشت که نرخ بیکاری در بین جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱.۲ درصدی به ۹.۴ درصد رسیده است، بر این اساس تعداد بیکاران بیش از دو میلیون و ۴۳۵ هزار نفر و شاغلان بالغ بر ۲۳ میلیون و ۴۱۳ هزار نفر گزارش شد.

این در حالی است که بررسی وضعیت بیکاری بین گروه‌های سنی نشان می‌دهد که در بین افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله نرخ بیکاری به ۱۶.۵ درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش دارد.

جمعیت بیکار در این گروه سنی بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر است که البته نسبت به حدود دو میلیون و ۱۵۹ هزار نفر در پائیز سال قبل ۴۰۸ هزار نفری کمتر شده است.

اما سهم مردان از بیکاران گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر با نرخ ۱۳.۶ درصد است که نسبت به پائیز پارسال که بیش از یک میلیون و ۳۸۱ هزار نفر بوده است حدود ۲۱۰ هزار نفر کاهش داشته و نرخ بیکاری این گروه با کاهش ۱.۱ درصدی به ۱۴.۷ درصد رسیده است.

همچنین در این گروه سنی حدو ۵۸۰ هزار زن بیکار قرار دارند که تعداشان نسبت به سال گذشته که بیش از ۷۷۸ هزار نفر بودند ۱۹۷ هزار نفر کمتر شده و نرخ بیکار در بین آن‌ها از ۲۹.۳ درصد به ۲۸.۷ درصد رسیده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
الم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
بیکاری بالای 50درصدیه اسم مشاغل کاذب و سر گرمی را گذاشتند شغل فرض که این امار درست باشد چه کسی مسئولیت این افرادی را دارد که بیگناه در حاشیه قرار داده و از حق حیاتی و قانونی خود محروم کرده و بی شرمانه هر روز به امار ان میافراید این همه سازمان و تشکیلات بی در و پیکر اخر هیچند و هر کدام گناه خود را بر گردن دیگری میاندارند تا کی باید شاهد نظاره گر پرپر شدن و ناامیدی فرزندانمان باشیم و با حرفهای امیدوار کننده که خودمان نیز اعتقاد نداریم تحویل اینها دهیم و فریبشان دهیم به مسیولین به مسولیت لعنت بفرستیم لعنت خدا به هر چه شخص و اشخاصی که حقوق اینها را پایمان میکنند و با گردن کلفتی در سازمانها و تشکیلات برای خود گروه و دار و دسته درست میکنند
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
نرخ بیکاری به ۱۶.۵ درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش دارد.
امار جعلی.میخوان نشون بدن که اینقدر اینها با عرضه بودن تونستنددر شرایط تحریم ظالمانه با مدیریت ابدوغ خیاری نه تنها بیکاری رو کم کنن.بلکه اشتغالزایی هم کنن.ارواح عمه شون.حالا این بماند که امار بیکاری واقعی بالای 5میلیونه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان