تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

مجازات تولید محتوای مستهجن در فضای مجازی چیست؟

در قانون ایران تولید، انتشار یا معامله محتوای مستهجن در فضای مجازی جرم‌انگاری شده است.
مشاوره حقوقی آنلاین/ مچازات تولید محتوای مستهجن در فضای مجازی چیست؟
رویداد۲۴  این روز‌ها فضای مجازی گسترش بسیار زیادی یافته و گروه‌های متعددی درباره موضوعات مختلف در فضای مجازی تشکیل شده است.
 
اما موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بسیاری از این گروه‌ها شاید محتوای درستی نداشته باشند و به نوعی محتوای مستهجن و خلاف قوانین را تبلیغ می‌کنند.
 
مطابق با قانون راه‌اندازی کانال‌هایی با محتوای مستهجن و خلاف قانون جرم است و افرادی که اقدام به راه‌اندازی این گروه‌ها می‌کنند به مجازات قانونی محکوم خواهند شد.
بیشتر بخوانید: دیه جراحات سر و صورت چقدر است؟

برخی کاربران ناآگاهانه اقدام به ایجاد گروه‌هایی با محتوای مجرمانه در فضای مجازی، به خصوص شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان می‌کند که این امر می‌تواند منجر به تشکیل پرونده قضایی برای آن‌ها شود. از طرفی برابر ماده ۷۲۴ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید، ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

یکی از مشکلات این روزهای مردم روند طولانی مراجعه به مراکز حقوقی برای دریافت مشاوره است؛ برای رفع این مشکل می‌توان از مشاوره حقوقی آنلاین استفاده کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان