تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

همتی: ارز ۴۲۰۰ تومانی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ حذف نمی‌شود

درحالی دولت طی هفته جاری لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم خواهد کرد که رئیس کل بانک مرکزی از عدم تغییر ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالا‌های اساسی در این اصلاحیه خبر داد.

همتی: ارز ۴۲۰۰ تومانی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ حذف نمی‌شود

رویداد۲۴ عبدالناصر همتی درخصوص تصمیم دولت در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰، اظهار داشت: درخصوص بودجه حتما مسئولین محترم سازمان برنامه و بودجه اطلاعات لازم را منتشر می‌کنند، ولی درحدی که بنده درجریان هستم نکات اصلی و کلیدی لایحه بودجه در چارچوب لایحه قبلی امروز با حضور و مشارکت تیم اقتصادی دولت بررسی شد.

وی درباره جمع بندی نهایی بودجه ۱۴۰۰ در دولت، گفت: بنظرم تا فردا لایحه بودجه در دولت نهایی بشود.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، تصمیمی برای تغییر ارز ۴۲۰۰ دارو و کالا‌های اساسی، در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت اتخاذ نشده است.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ که آذرماه به مجلس رفته بود، بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق و اعمال برخی تغییرات اساسی از جمله حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، در صحن علنی مجلس رد شد.


بیشتر بخوانید: دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌ها تا شب عید


بعد از رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس، دولت موظف شد تا در اسرع وقت اصلاحیه‌های لازم را در لایحه بودجه اعمال کند و مجدداً بودجه ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کند.

از مهمترین اختلافات دولت و مجلس در خصوص بودجه ۱۴۰۰، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالا‌های اساسی بود، مجلسی‌ها ادامه پرداخت این نوع ارز را باعث افزایش رانت و فساد می‌دانند و دولت معتقد است الان زمان حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست چراکه اثر مستقیم در قیمت سایر کالا‌ها خواهد داشت.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بودجه ، ارز دولتی
نظرات شما
پیشخوان