تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹

سخنگوی دولت: ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌ماند

سخنگوی دولت از ادامه تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی خبر داد و گفت: برخی سعی کردند روغن را ۴ برابر بیاورند و در بازار عرضه کنند، اما موفق نشدند.

ارز دولتیرویداد۲۴ سخنگوی دولت با خبرگزاری صدا و سیما طی گفت‌وگویی اظهار داشت: دولت برای حمایت از سفره‌های مردم بر لزوم ادامه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اصرار کرد، اما متاسفانه خیلی‌ها بدون اینکه علت را بدانند، یکطرفه حتی در برخی از برنامه‌های رسانه‌های بزرگ به دولت حمله کردند.

وی با تاکید براینکه ما می‌دانستیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آثار زیادی بر سایر کالا‌ها خواهد داشت، گفت: در دوران تعادل اقتصادی به سر نمی‌بردیم و با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دچار شوک‌های عظیم ارزی می‌شدیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه برخی منتقدان می‌گفتند آیا مرغ هم ربطی به ارز دارد، افزود: بله، بجر آب و هوای تولید مرغ، سایر هزینه‌های آن با ارز مرتبط است.

وی در ادامه با بیان اینکه شاید نواقصی در برخی تصمیم گیری‌ها بوده است، گفت: در ستاد اقتصادی دولت مقرر شد برای حل برخی مشکلات، برخی کالا‌ها تقسیم بندی و مسئولیت هر دستگاه مشخص شود.

ربیعی گفت: یکی از مشکلات در خصوص کالا‌هایی بود که مسئولیت بین دستگاهی دارد، اما این مشکل در حال پیگیری و حل شدن است.

سخنگوی دولت با اشاره به راه اندازی سامانه تجارت، گفت: کار گمرک آن نیز نهایی شده است و در حقیقت ارزی که اختصاص داده می‌شود از لحظه‌ای که کشتی پهلو می گیرد، تا خروج از گمرک و ارسال به پشت خرده فروشی‌ها رصد خواهد شد که کمک بسیاری خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: همتی: ارز ۴۲۰۰تومانی تا ۶ماه آینده برقرار است + فیلم


وی افزود: دولت همه تلاشش را می کند که زندگی برای هموطنان قابل تحمل باشد، اما یک عده سو استفاده می کنند.

ربیعی در پایان با بیان اینکه برخی سعی کردن روغن را ۴ برابر بیاورند و در بازار عرضه کنند، اما موفق نشدند، گفت: بی تعادلی اقتصاد ناشی از تنش‌ها و فشار‌های عظیمی بود که روی روان جامعه و ارز می‌آوردند، اما ما توانستیم بسیاری از تکان‌ها را بگیریم، ولی آثار منفی هم داشت که باعث رنج و غم مردم شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ارز دولتی ، علی ربیعی
نظرات شما
پیشخوان