تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹

خرید و فروش برگه تست کرونا در آن سوی مرز‌های ایران

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از خرید و فروش برگه تست pcr در آن سوی مرز‌های ایران خبر داد و گفت: این اقدام موجب خدشه دار شدن اعتماد کادر بهداشت و درمان شده است.

 تست کرونا رویداد۲۴ دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اهواز برگزار شد اظهار داشت: بر اساس مبادلات بین‌المللی، یکی از شرایط خروج از کشور در دست داشتن برگه تست PCR منفی در ۷۲ ساعت گذشته است.

وی افزود: در روزهای گذشته گزارش هایی دریافت شد مبنی بر اینکه آن سوی مرزها تست‌ کرونا به صورت کاغذ، خرید و فروش می‌شود و افراد در ازای پرداخت ۱۵ میلیون ریال، بدون انجام آزمایش برگه جواب منفی تست کرونا دریافت می کنند که متاسفانه در این خصوص صداقت رعایت نشد به همین دلیل مرزهای مسافری خوزستان بسته شد تا شرایط برای انجام تست در مناطق مرزی فراهم شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به راه اندازی یک آزمایشگاه در نقطه صفر مرزی خوزستان اشاره کرد و گفت: در مرز، محلی برای اقامتگاه مسافران وجود ندارد که یکی از کمبودهای اصلی در مبارزه با کرونا به شمار می رود.

وی افزود: در عراق نظام سلامت وجود ندارد که آمار مرگ و میر را برآورد کند. همچنین کمتر از ۵۰ درصد فوتی های این کشور در بیمارستان ها است به همین دلیل آمار اعلامی موارد فوت در کشور عراق مستند نیست.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان بیان کرد: کشور عراق تاکنون ۱۵ هزار مورد فوت کرونایی داشته است که اگر ۵۰ درصد این موارد در بیمارستان‌ها رخ دهد تعداد فوتی های این کشور شاید به ۶۰ هزار نفر برسد. شرایط در عراق به گونه ای است که از وجود ویروس جهش یافته انگلیسی در کشورشان مطلع نیستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم شرایط اخذ تست PCR را در مرزهای خوزستان اجرایی کنیم افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی در حال گسترش است که بسیار خطرناک است. با وجود اینکه ۴۰ روز از پیک سوم می‌گذرد، تعداد مبتلایان ۶ تا ۱۴ ساله در خوزستان بیش از ۲ برابر شده است. در پیک اول میزان مرگ و میر افراد ۳۰ تا ۴۴ سال، ۵.۷ درصد بود در حالی که در پیک سوم این میزان به ۷.۴ درصد رسیده است.


بیشتر بخوانید: محرز: واکسن کرونا باید رایگان باشد/ واکسن ایرانی می‌زنم


ابول نژادیان همچنین با اشاره به تامین کیت تشخیص کرونای جهش یافته از سوی وزارت بهداشت گفت:از نمونه‌های مشکوک تست گرفته می شود و برای تایید و تشخیص نهایی به انستیتو پاستور تهران ارسال می شوند. ۲ کودکی که اخیرا در خوزستان فوت کردند، به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا شده بودند که دیر مطلع شدند. این ۲ کودک اهل ایذه و سوسنگرد بودند.

وی افزود: دختر ۹ ساله ای که اهل سوسنگرد بود هیچگونه بیماری زمینه‌ای نداشت. پزشکان ابتدا فکر کردند دچار مننژیت شده است و بیمار را به عنوان التهاب پرده مغز به بیمارستان کودکان ابوذر اهواز اعزام کردند اما با انجام سی‌تی‌اسکن مشخص شد تمام ریه این کودک درگیر کرونا است.

در حال حاضر ۱۱ شهر در خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان