تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
اصغر خالقی:

دوچرخه‎سواران ایران در المپیک بدشانسی آوردند

بسیاری از کارشناسان ورزشی معتقدند برخی از رشته های ورزشی به مانند دوچرخه سواری در المپیک عملکردی ضعیف و دور از انتظار داشتند. دوچرخه سواری ایران که سالهاست بر قله آسیا قرار گرفته در المپیک ریو ناکام ماند تا جایی که حتی دوچرخه سواران ما نتوانستند در بخش جاده از خط پایان عبور کنند.
رویداد۲۴- بسیاری از کارشناسان ورزشی معتقدند برخی از رشته های ورزشی به مانند دوچرخه سواری در المپیک عملکردی ضعیف و دور از انتظار داشتند. دوچرخه سواری ایران که سالهاست بر قله آسیا قرار گرفته در المپیک ریو ناکام ماند تا جایی که حتی دوچرخه سواران ما نتوانستند در بخش جاده از خط پایان عبور کنند. این روزها جامعه ورزشی و فدراسیون دوچرخه سواری در پی از دست دادن بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار معلول ایران در پارالمپیک داغدار است. از اینرو میهن امروز با اصغر خالقی، دبیر فدراسیون دوچرخه سواری به گفت‎وگو پرداخته و عملکرد دوچرخه سواران اعزامی به المپیک ریو را بررسی کرده است.

متاسفانه بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار معلول کشورمان بر اثر حادثه‎ای در مسابقات پارالمپیک درگذشت. فدراسیون دوچرخه سواری برنامه‎ای را برای بزرگداشت این ورزشکار ملی برگزار خواهد کرد؟
ابتدا من هم به نوبه خودم درگذشت این ورزشکار ملی را به جامعه ورزشی کشور تسلیت عرض می کنم. این روزها همه ما داغدار هستیم و هم اکنون اطراف فدراسیون دوچرخه سواری بنر این ورزشکار از دست رفته نصب شده است. هنوز برنامه دقیقی را برای بزرگداشت این مرحوم در نظر نگرفته ایم. ان شاالله در روزهای آتی در این باره تصمیم خواهیم گرفت. ضمن اینکه این ورزشکار زیر نظر فدراسیون جانبازان بوده است.

شما هم به مانند بسیاری از کارشناسان موافقید که دوچرخه سواران ما در المپیک عملکردی ضعیف را از خود بجا گذاشتند؟
خیر. مسیر جاده در المپیک بسیار نامناسب و غیرفنی بود. چند ده نفر در طول مسابقه جاده زمین خوردند. قادر میزبانی هم متاسفانه زمین خورد و پس از این حادثه تا 70 کیلومتر بعد از آن هم به رکاب زدن خود ادامه داد که مسئولین مسابقه به دلیل آنکه زمانش بیش از 10 درصد گروه اول شده بود جلوی او را برای ادامه کار گرفتند. در همین مسابقات، قهرمان جهان هم زمین خورد و کتفش شکست. ما در مسابقات تایم تریل عملکرد خوبی داشتیم و نتایج ما از المپیک های گذشته بهتر بود. در نهایت باید بگویم من با کارشناسانی که عملکرد فدراسیون و دوچرخه سوران را ضعیف قلمداد کردند مخالفم.

فدراسیون دوچرخه سواری پیش از اعزام دوچرخه سواران به المپیک با چه مشکلاتی روبرو بود؟
ما هیچ مشکلی نداشتیم و همه چیز طبق روال جلو رفت و از موضوعی هم گله نداریم فقط به دلیل بدشانسی در المپیک با عدم نتیجه گیری مطلوب روبرو شدیم.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان