تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵

ولخرجی گردشگران پولدار عرب در منچستر انگلیس(تصویر)

شهر منچستر بریتانیا در سال های گذشته تبدیل به قطب جدیدی برای جذب گردشگران ثروتمند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده است.
 رویداد۲۴-شهر منچستر بریتانیا در سال های گذشته تبدیل به قطب جدیدی برای جذب گردشگران ثروتمند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده است.

روزنامه تایمز بریتانیا با انتشار گزارشی در این باره نوشت: منچستر در رقابت با لندن برای جذب گردشگران ثروتمند عرب قرار دارد.

این شهر با هوای بارانی، هتل های لوکس و مراکز خرید بزرگ تبدیل به قطب جدیدی برای جذب گردشگران عرب از کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

بر اساس این گزارش ، هم اینک 21 پرواز هفتگی از شهر دوبی، 14 پرواز از ابوظبی، 14 پرواز از دوحه قطر و نیز 5 پرواز هفتگی از جده عربستان در فرودگاه بین المللی این شهر انگلیس ، به زمین می نشیند.

در مقایسه آماری ، در حالی که در سال 2010  تعداد 16 هزار و 348 گردشگر از عربستان سعودی به شهر منچستر انگلیس رفته است در سال 2015 این رقم به 40 هزار و 151 گردشگر سعودی رسیده است و آمار همه ساله در حال افزایش است.

در طی همین مدت آمار ورود گردشگران کویتی نیز چند برابر شده است و از رقم 3 هزار و 83 نفر در سال 2010 به تعداد 9 هزار و 300 نفر در سال 2015 رسیده است. رقم گردشگران قطری نیز در فاصله 5 سال رشدی نزدیک به دو برابر داشته و حتی گردشگران عراقی نیز دو برابر شده اند.

بر اساس آمارها در سال 2010 تعداد 2 هزار 388 عراقی به منچستر رفته اند در حالی که در سال گذشته میلادی این تعداد به 5 هزار و 752 نفر رسیده است.

بر اساس گزارش تایمز هر گردشگر از کشور امارات متحده عربی که وارد این شهر انگلیس می شود به طور میانگین حدود 1077 لیره استرلینگ خرج می کند.

بر اساس اعلام فعالان صنعت گردشگری در منچستر دلیل اصلی استقبال گردشگران عرب از شهر منچستر در سال های گذشته فاصله کم مراکز خرید متعدد و بزرگ از هتل های محل اقامت آنها در این شهر است. در منچستر بر خلاف لندن هتل ها و مراکز خرید عمده تقریبا در نزدیکی هم تجمیع شده اند و گردشگران عرب که بیشتر برای خرید می آیند مجبور نیستند مسافت های طولانی را برای خرید طی کنند.

یک مرکز خرید در منچستر

ولخرجی گردشگران پولدار عرب در منچستر انگلیس

همچنین بنا به گفته برخی هتلداران در منچستر، برخی گردشگران اماراتی و قطری برای نگهداری اقلام خریدشان، اقدام به گرفتن اتاق های اضافی می کنند تا وسایل خرید شان را جا دهند.

بر اساس اعلام یک هتلدار در منچستر، تابستان امسال یک خانواده قطری که برای خرید و گردش به هتل آنها آمده بودند، مبلغ 180 لیره استرلینگ اضافی پرداخت کردند تا اتاقی خالی بگیرند تا وسایل خرید های لوکس شان را در آن اتاق جا دهند.

"شیخ منصور بن زاید آل نهیان" شاهزاده اماراتی در سال 2008 باشگاه " منچستر سیتی " را خریده است و از آن زمان تا کنون هم علاقه خانواده های اماراتی به سفر به این شهر بیشتر شده و هم این شاهزاده اماراتی میلیون ها پوند هزینه این باشگاه کرده است.

بر اساس گزارش تایمز در سال میلادی گذشته بیش از 60 هزار گردشگر عرب از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق به شهر منچستر آمده اند در حالی که در سال 2010 این رقم 25 هزار نفر بوده است.

هتل لوکس "Lowry " در منچستر اعلام کرده است در ماه آگوست امسال به دلیل حضور گردشگران عرب، ظرفیت اتاق های این هتل 100 درصد تکمیل شده بود

ولخرجی گردشگران پولدار عرب در منچستر انگلیس
نظرات شما
پیشخوان