تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

همه چیز درباره پشتیبانی ویپ

ویپ به نوعی تلفن اینترنتی گفته شده در نتیجه راه اندازی آن می‌توان صدا و تصویر را بر روی بستر اینترنت انتقال داده و از این طریق در هزینه‌های جاری شرکت‌ها و ادارات به طرز چشمگیری صرفه جویی نمود.

همه چیز درباره پشتیبانی ویپ

رویداد۲۴ پشتیبانی ویپ به مجموعه‌ای از کار‌ها گفته شده که پس از نصب و راه اندازی سیستم ویپ توسط افراد و یا شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ انجام می‌پذیرد. پس از نصب و راه اندازی سیستم ویپ در ادارات و شرکت‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن پشتیبانی ویپ بوده که این موضوع به شیوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. برای درک بهتر این موضوع بهتر است در ابتدا به تعریف سیستم ویپ بپردازیم. ویپ به نوعی تلفن اینترنتی گفته شده در نتیجه راه اندازی آن می‌توان صدا و تصویر را بر روی بستر اینترنت انتقال داده و از این طریق در هزینه‌های جاری شرکت‌ها و ادارات به طرز چشمگیری صرفه جویی نمود. همچنین با استفاده از سیستم VOIP می‌توان به راحتی نوعی شبکه داخلی را در ادارات و شرکت‌ها به وجود آورده و از آن به عنوان نوعی تلفن داخلی استفاده نمود. امروزه شرکت‌های زیادی در حوزه نصب و پشتیبانی ویپ فعالیت دارند که هر یک از آن‌ها خدمات متنوع و گوناگونی را ارائه می‌نمایند.

پشتیبانی ویپ به طور کلی از دو بخش تشکیل می‌شود که یکی از بخش‌های آن بازدید‌های دوره بوده، یعنی این که کارشناس مربوطه به صورت ماهیانه جهت بازدید و برطرف کردن نقص‌های پیش آمده به شرکت مراجعه می‌نماید. بخش دوم از پشتیبانی VOIP مربوط به زمانی بوده که کارفرما در صورت بروز نقص یا مشکلی از شرکت خدماتی درخواست پشتیبانی کرده و در طی آن کارشناسان شرکت جهت بررسی و برطرف کردن نقص به محل مورد نظر اعزام می‌شوند.

پشتیبانی ویپ به صورت دوره‌ای

پشتیبانی ویپ به صورت دوره‌ای معمولا بر اساس قوانین موجود در شرکت خدماتی و همچنین برخی از چک لیست‌های مربوطه انجام می‌گیرد. در طول پشتیبانی به صورت دوره‌ای کارشناس مربوطه بر اساس قوانین شرکت و شرایط پروژه اقدام به بازدید‌های دوره از محل پروژه کرده که در طول آن اقدام به گرفتن بکاپ و رفع برخی از مشکلات می‌نماید. البته در ادامه این مطلب برخی از فعالیت‌های قابل انجام در هنگام پشتیبانی دوره را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

• بررسی خطا‌های به وجود آمده در سیستم VOIP

یکی از موارد مربوط به پشتیبانی دوره‌ای سیستم VOIP بررسی خطا‌های به وجود آمده در سیستم است. در طی آن کارشناس مربوطه تمامی بخش‌های سیستم را از نظر بروز خطا چک کرده و در صورت وجود هرگونه خطا آن را رفع می‌نماید.

• تهیه بکاپ و فایل پشتیبانی از سیستم

تهیه بکاپ و فایل پشتیبانی از سیستم یکی دیگر از بخش‌های مربوط به پشتیبانی ویپ به صورت دوره‌ای بوده که در طول آن کارشناس از تمامی بخش‌های سیستم یک فایل پشتیبانی و یا به اصطلاح بکاپ تهیه کرده و آن را در بایگانی ذخیره می‌نماید. همچنین کارشناس مربوطه صحت کار کرد بکاپ گیری اتوماتیک را مورد بررسی و تست قرار می‌دهد.

• بررسی وضعیت فایروال سرور

یکی دیگر از بخش‌های مربوط به پشتیبانی ویپ موضوع بررسی وضعیت فایروال سرور است. فایروال به عنوان یکی از گزینه‌های حفاظتی سرور در مقابل حملات اینترنتی و بد افزار‌ها بوده که این مورد به صورت دوره‌ای توسط کارشناس مربوطه چک شده و در صورت نیاز آپدیت می‌شود.

همه چیز درباره پشتیبانی ویپ

پشتیبانی ویپ

• بررسی سیستم ویپ از نظر سخت افزاری

از دیگر موارد موجود در پشتیبانی ویپ به صورت دوره‌ای می‌توان به بررسی سیستم ویپ از نظر سخت افزاری اشاره نمود. در طول آن کارشناس مربوطه تمامی قسمت‌های سیستم ویپ را از نظر سخت افزاری بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه خرابی قطعات و یا قطعی در کابل‌های آن تمامی نسبت به تعویض آن اقدام می‌نماید.

• بروز رسانی سیستم ویپ

بروز رسانی سیستم ویپ قسمت دیگری از فعالیت‌های مربوط به پشتیبانی ویپ بوده که در طی آن کارشناس شرکت در صورت نیاز سیستم به بروزرسانی امورات مربوط به آن را انجام داده و آن را آپدیت خواهد کرد.

پشتیبانی ویپ در صورت نیاز کارفرما

در صورت خرابی و یا نیاز به ایجاد برخی تغییرات در سیستم ویپ کارفرما می‌تواند از شرکت ارائه دهنده سیستم ویپ درخواست پشتیبانی ویپ نموده تا کارشناسان آن جهت بررسی و برطرف نمودن مشکلات در محل حاضر شوند. برخی از این گونه تغییرات به شرح زیر می‌باشند.

• اعمال تغییرات در خصوص ضبط مکالمات داخلی

در صورت نیاز به اعمال تغییرات در خصوص ضبط مکالمات داخلی کارفرما می‌تواند با شرکت خدماتی مربوطه تماس گرفته و از آن‌ها درخواست پشتیبانی ویپ نماید. پس از آن کارشناسان با حضور در محل تمامی تغییرات لازم را در راستای خواسته کارفرما اعمال خواهند کرد.

• ایجاد شماره جدید و یا تغییر شماره‌ها

گاهی از اوقات نیاز به استفاده از شماره جدید و یا تغییر شماره‌های موجود به امری ضروری تبدیل شده که در این صورت پس در ثبت درخواست پشتیبانی ویپ متخصصان این امر فعالیت‌های مربوط به اضافه و یا تغییر دادن شماره‌ها را انجام خواهند داد.

• اعمال تغییرات در خصوص منشی تلفنی سیستم ویپ

اعمال تغییرات در خصوص منشی تلفنی سیستم ویپ یکی دیگر از مواردی بوده که کارفرما و یا شرکت خدمات گیرنده می‌تواند در این مورد از شرکت خدمات دهنده درخواست پشتیبانی نماید. پس از مراجعه افراد متخصص به این امر تمامی تغییرات لازم براساس نیاز کارفرما و یا شرکت مورد نظر صورت خواهد گرفت.

همه چیز درباره پشتیبانی ویپ

پشتیبانی ویپ

• اعمال تغییرات کلی در سیستم

یکی دیگر از بخش‌های مربوط به پشتیبانی ویپ اعمال تغییرات کلی در سیستم ویپ بوده که براساس نیاز کارفرما تغییراتی در سیستم اعمال می‌شود. برخی از این تغییرات شامل مواردی مانند تغییر سطح دسترسی کاربران و. خواهد بود.

سخن پایانی

آن چه در این مطلب عنوان گردید تنها بخشی از فعالیت‌های مربوط به پشتیبانی ویپ بوده و ممکن است قسمت‌های دیگری به آن اضافه شده و یا از آن کم شود. به طور کلی در این مطلب سعی گردید تا بخش‌های مهم مربوط به امر پشتیبانی سیستم ویپ برای شما علاقمندان به این سیستم گردآوری و بیان شود. امید است که این مطلب مورد توجه شما همراهان گرامی قرار گرفته باشد.
اگر نیاز به خدمات ویپ دارید ما در روترنت در خدمت شما هستیم.

برچسب ها: شبکه ، پشتیبانی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان