تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۱۸ دی ۱۳۹۴

حقیقت پور: در حمله به سفارت عربستان به جریان شیعه انگلیسی مشکوک هستیم

ایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: کسانی که به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد حمله کردند، غریبه بودند.
رویداد24- منصور حقیقت پور در خصوص سخنان اخیر  حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور درباره حادثه حمله به سفارت عربستان و وجود ابعاد امنیتی در این قضیه خاطرنشان کرد:پرونده در اختیار قوه قضائیه است و آن ها اطلاعات کاملی از این موضوع دارند.

 وی افزود: به ذهنم می رسد این اتفاق،اتفاقی خودجوشی نبود بلکه کاملا سازمان دهی شده بود و افرادی که وارد صحنه شدند ، افرادی غریبه ای بودند که وارد سفارت شدند.

حقیقت پور ادامه داد: وسائل آن ها شامل  کلتف مولوتوف های یک دستی بود که در یکجا تهیه شده بود و در حالیکه دولت و نظام این اقدامات را محکوم و تقبیح کرده اما گروهی وارد صحنه شده و دست به این گونه اقدامات زدند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قطعا اظهارات دادستان کل کشور می تواند صحیح باشد و ما هم مشکوک هستیم به جریان موسوم به تشیع انگلیسی که افراطیون منتسب به یکی از روحانیون تندرو هستند.

وی ادامه داد: این گروه همان کسانی هستند که پیش از این نیز در اعتراض به اکران فیلم رستاخیز در مقابل سینما تجمع کرده و زنان آن ها اقدام به قمه زنی کرده بودند که در فضای مجازی پخش شد و این احتمال وجود دارد که حمله به سفارت عربستان نیز از سوی آن ها سازماندهی شده باشد. ما در کمیسیون امنیت ملی این موضوع را تا انتها پیگیری خواهیم کرد تا جریان پشت صحنه این قضیه مشخص شود.

حقیقت پور تصریح کرد: بچه های حزب اللهی ما اهل منطق هستند، شرایط حکومت جمهوری اسلامی را درک کرده و می دانند که سفارت یک کشور خاک آن کشور محسوب می شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف روزهای آینده مقامات قضایی و امنیتی کشور بتوانند از این موضوع پرده برداشته و اطلاعات بیشتری به مردم بدهند.
منبع: خبرآنلاین

نظرات شما
پیشخوان