تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

پیش‌بینی آینده بیت‌کوین/ چرا رمزارزها ناگهان ریزش کردند؟

بازار کریپتوکارنسی در ۲۴ ساعت گذشته نوسان زیادی داشت و بیت‌کوین کانال ۶۰ هزار دلار را از دست داد و تا ۵۳ هزار دلار ریزش کرد. اما چرا بازار کریپتوکارنسی به ریزش ناگهانی داشت؟

چرا رمزارزها ناگهان ریزش کردند؟

رویداد۲۴ ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتریوم که به تازگی سقف قیمتی جدیدی ثبت کرده بودند و روندی روبه رشد داشتند امروز صبح روندی نزولی در پیش گرفتند و ریزش زیادی کردند. بیت‌کوین از ۶۱ هزار به ۵۳ هزار دلار نزول کرد و اتریوم هم ریزشی ۳۰۰ دلاری داشت. از طرفی باقی ارزهای دیجیتال هم به دلیل وابستگی زیاد به بیت‌کوین روندی نزولی پیدا کردند. اما در حال حاضر بخشی از ریزش جبران شده و بیت‌کوین دوباره به محدوده ۵۷ هزار دلار رسیده است.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس و تحلیلگر بازارهای ملی در رابطه با دلیل ریزش ارزهای دیجیتال گفت: معمولا ریزش‌های سنگین در بازار کریپتوکارنسی در روزهای شنبه و یکشنبه و نبود آمریکایی‌ها در بازار رخ می‌دهد. اما دلیل محکم بنیادین برای ریزش بیت‌کوین نمی‌بینم و به نظرم اصلی‌ترین دلیل این بود که بازار رمق صعود نداشت و باید اصلاح می‌کرد.

این کارشناس در ادامه گفت: بازار رمق صعود نداشت و باید اصلاح می‌کرد اما انتظار اینقدر ریزش از بازار نمی‌رفت. بعد از روند نزولی بیت‌کوین بازار دچار ترس شد و هیجان به روند نزولی دامن زد و احتمالا همین موضوع باعث ریزش خارج از انتظار شد اما روند نزولی برگشت و بسیاری از ارزها بخشی از نزول را جبران کردند.

نام‌آور در رابطه با ادامه روند بازار گفت: احتمالا بازار یک روند صعودی تا محدوده قبلی خود داشته باشد و بعد دوباره اصلاح کند. احتمالا ارزها به قیمت‌های قبلی خود برمی‌گردند اما روند بازار امروز برای پیش‌بینی روند آینده خیلی مهم است و فعلا باید منتظر ماند.


بیشتر بخوانید: مقررات جدید رمزارزها اعلام شد


این کارشناس در رابطه با اهداف بعدی بیت‌کوین گفت: بر اساس منحنی‌های رشد لگاریتمی بیت‌کوین باید تا سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار و تا سال ۲۰۲۸ به یک میلیون دلار برسد اما ممکن است این اهداف مانند بورس ایران که خارج از قاعده صعودی شارپی داشت زودتر از موعود اتفاق بیفتد. ما نمی‌توانیم به صورت دقیق بگوییم بیت‌کوین کی ۱۰۰ هزار دلاری می‌شود اما با اندیکاتورها و حجم معاملات می‌توانیم آینده بیت‌کوین را قیمت‌گذاری کنیم که باز هم می‌گویم ممکن است این اهداف زودتر از موعود محقق شوند. ماهیت بازارهای مالی تحلیلی است و ممکن است تحلیل بعد از هر روز معاملاتی تغییر کند و کسانی که به دنبال تارگت زمانی و اعداد دقیق می‌گردند بهتر است تا دیر نشده است آموزش ببینند.

منحنی رشد لگاریتمی بیت‌کوین

این کارشناس در رابطه با حجم لیکویید بازار گفت: حجم لیکویید در بازار به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که افزایش قابل توجهی داشته اما به نظرم به دلیل ریزش زیاد و جو هیجانی و ترس موجود در بازار طبیعی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان