تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

روحانی: تحریم حتی در تخم‌مرغ هم تاثیر گذاشته است/ نمی‌توانم هضم کنم یک ایرانی از برداشتن تحریم‌ها ناراحت شود

رئیس‌جمهور گفت: تحریم ظلم عظیم و بزرگ بر ملت بزرگ ایران است و لحظه‌ای را که ببینیم طرف مقابل برای اجرای قانون آماده شده، یک لحظه هم صبر نمی‌کنیم.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران

رویداد۲۴ حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره برداری از ۴ هزار و ۶۳۵ طرح وزارت جهاد کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پس از استماع گزارش کاظم خاوازی وزیر کشاورزی گفت: معنای گزارش‌های شما این است که قولی که برای ۴۶ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان داده شده بود، امروز نهایی شده است.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

* { پس از استماع گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان درخصوص طرح آبیاری ۱۴ هزار هکتار دشت سیستان} در مورد اینکه بیان کردید سامانه های مربوط به این پروژه در اختیار سازمانی قرار گیرد که به خوبی آن را اداره کند، حتما آقایان خاوازی و نوبخت توجه می کنند که در سال های آینده مشکلی در ادامه راه وجود نداشته باشد. تاکید می‌کنم که این کار حتما انجام گیرد. بسیار خوشحال هستیم که امروز در سیستان و بلوچستان طرح های بسیار مهمی از جنوب تا شمال و از چابهار تا زابل افتتاح می‌شود و شاهد طرح‌های بسیار مهم و سرنوشت ساز برای زندگی مردم و کشور هستیم و حتما دولت‌های آینده هم، همین مسیر را ادامه خواهند داد.

رهبر انقلاب اهتمام ویژه‌ای به پروژه‌های سیستان و بلوچستان دارند

* در اینجا لازم می‌دانم این نکته را بگویم که مقام معظم رهبری که نسبت به همه مردم حالت پدری دارند، اما نسبت به سیستان و بلوچستان توجه خاص و ویژه دارند یعنی پروژه‌های سیستان و بلوچستان را دنبال می‌کردند و زمانی که به صورت هفتگی خدمت ایشان می‌رسیدم و می‌رسم، درمورد این پروژه‌ها سوال می کردند که طرح‌ها به کجا رسیده و در برخی پروژه‌ها تاکید انجام داشتند که این مساله دال بر اهتمام مقام معظم رهبری بر توسعه سیستان و بلوچستان است.

*اگر این طرح آبیاری نبود، ۱۵۰ میلیون متر مکعب هدر رفت آب داشتیم و بیش از نیمی از این آب تبخیر می‌شد و به مقصد نمی‌رسید. تلاش ما این بود که محصول به گونه‌ای از منطقه خریداری شود و این کار به نقطه نهایی برسد و در اختیار کشاورزان عزیز قرار بگیرد.

* می‌دانیم قزوین دارای یک دشت بسیار پر نعمت برای محصولات کشاورزی است و طرح‌های نوین در رژیم گذشته هم از همین دشت آغاز شد و پس از انقلاب رونق بیشتری پیدا کرد. زمانی که از این منطقه عبور می‌کنیم، می‌بینیم که این دشت آماده و سرسبز است. با این طرح‌ها می‌توانیم ۳۰ درصد بیشتر محصول از زمینی که برکت خداوند است، دریافت کنیم.


بیشتر بخوانید: لیست تحریم‌های آمریکا که برای لغو آماده شده، در اختیار ایران قرار گرفت


باید عادت مردم به مصرف گوشت قرمز و مرغ را به آبزیان تغییر دهیم

* بخش پرورش ماهی و میگو بخش مهمی است و برای اینکه بتوانیم غذا و پروتئین مورد نیاز مردم را تامین کنیم باید بیشتر به سمت آبزیان حرکت کنیم. اگر بتوانیم این‌ها را به قیمت و اندازه مناسب در اختیار مردم قرار دهیم تا عادت مردم از گوشت قرمز و مرغ به سمت آبزیان حرکت کند، تحول بزرگی است. آبزیان یک محصول ارزآور و صادراتی برای ما هستند.

نمی توانم هضم کنم کسی عضو ملت باشد و از برداشتن تحریم ها ناراحت شود

* { با تشکر از وزارت خارجه بخاطر تلاشش برای رفع تحریم‌ها}: آنها در وین تلاش کردند این تحریم را بشکنند. من نمی‌توانم هضم کنم که کسی عضو ملت ایران باشد، در ایران، ایرانی باشد و از برداشتن تحریم ناراحت شود. کسی که ایرانی باشد، مسلمان باشد،  چطور می‌تواند اعلام کند که من در ایران هستم و برای ایران کار می‌کنم اما از برداشتن تحریم‌ها ناراحت شود.

برای گرفتن حق ملت ایران یک لحظه هم تعلل نمی کنم

* تحریم ظلم عظیم و بزرگ بر ملت بزرگ ایران است و لحظه‌ای را که ببینیم طرف مقابل آماده شده برای اجرای قانون یک لحظه هم صبر نمی‌کنیم. مخالفین هر چه هم بگویند، بگویند! هرچقدر هم زور داشته باشند، هرچقدر هم بلندگو داشته باشند هر وقت ببینیم می‌توانیم حق ملت ایران را بگیریم من یک لحظه هم تعلل نمی‌کنم. حالا عده‌ای ناراحت هم شدند، ناراحت باشند.

* تحریم حتی در تولید مرغ و تخم‌مرغ هم تاثیر گذاشته است.

*ما در بحث کره به خودکفایی رسیدیم و می‌توانیم جزو صادرکنندگان این محصول باشیم. در زمینه مرغ نیازهایی که به خارج از کشور داریم در حال کم شدن است و می‌توانیم به خودکفایی کامل برسیم.

*عده‌ای می‌گفتند تحریم چه ربطی به مرغ دارد. ما کامل به مردم توضیح دادیم که می‌خواستند در این زمینه اخلال ایجاد شود و اصلا مرغ در کشور تولید نشود. نهاده‌هایی هم که ما وارد می‌کنیم از طریق ارز و سیستم بانکی است و خرید و واردات این نهاده‌ها با مشکلات فراوانی همراه بود و مردم باید بدانند تحریم‌های ظالمانه و ضدانسانی ترامپ که تا امروز هم ادامه دارد، در همه جا تاثیرگذار بوده است.

*عده‌ای درصد درست می‌کنند و می‌گویند ۳۰ درصد مشکلات برای تحریم است و ۷۰ درصد برای مدیریت است که کاملا غلط و نادرست است. آنها نمی‌دانند که تحریم در چه جاهایی تاثیرگذار است و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند و نمی‌دانند کل تولید در بخش کشاورزی و صنعت، اگر مواد اولیه‌اش تامین نشود و به موقع وارد نشود، تولید متوقف شده و تمام این‌ها روی صادرات و واردات ما تاثیرگذار است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ح ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
1
0
با وجود احمقی مثل روحانی که به تین راحتی به دشمن گرا میدهد هیچ امیدی به بهبود شرایط نیست اقای روحانی تا زمانیکه به اسرائیل و امریکا بد وبیراه میگویید تحریم هیچگاه برداشته نخواهد شد و اگر برای برداشتن تحریم اسرائیل را به رسمیت بشناسید اساسا فلسفه انقلاب اسلامی به باد میرود و خود شما را به خاطر چهل سال سر کار گذاشتن مردم باید محاکمه کرد
هیوا پریشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
4
جناب آقای روحانی تمام این حرفهایی که گفتتید(تحریم حتی در قیمت تخم مرغ تاثیر گذاشته)رو همه ملت میدونن و با تمام وجود حس کردن ، ولی این حرفا رو باید بری به همون حضراتی که کاسبان تحریم گفته میشن بگید.البته همه حضرات تمام این چیزارو میدونن ولی امان از طمع و جیبی که هیچ وقت پر نخواهد شد. خداییش یه کاری بکنید دیگه جون مردم به لب رسیده ، بخدا اگه رفراندوم میذاشتن به شرطی که یه کشور بی طرف ناظرش باشه بالای 90درصد مردم راضی به مذاکره هستن ، چون وقتی یه آدم به نون شب محتاج بشه و دیگه هییییچ امیدی به آینده نداشته باشه براش دین و ایمان و مصلحت مملکت مهم نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
1
0
40 ساله جنابعالی در رده های بالای حکومتی مسئولیت داری و نتوانستید اقتصاد کشور را سامان بدید و امروز این حرفها چه دردی از مردم درمان می کند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
5
این موجوداتی که از برداشتن تحریمها ناراحت می شوند ایرانی نیستند , یک مشت بی شرف و بی وجدان وپست فطرت هستند که به برکت تحریم ها میلیاردها تومان به جیب زده اند , درصورتی که ملت بیچاره از گرانی وتورم افسار گسیخته به ستوه آمده اند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان