تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

عضو شورای عالی بورس:پولی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق نشد

عضو شورای عالی بورس گفت: منابعی که قرار بود از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود هنوز صورت نگرفته است.

بازار بورس

رویداد۲۴ ماشاالله عظیمی افزود: صندوق توسعه ملی به اندازه منابع خود نقدینگی وارد بازار کرده است، اما منابع این صندوق کافی نیست و نیازمند منابع بیشتری است که از روش‌های مختلف به بازار تزریق شود.

عظیمی با اشاره به اینکه هماهنگی نداشتن دستگاه‌های اجرایی یکی از مشکلات این روزهای بازار سرمایه است، افزود: تصمیماتی که برای سازماندهی شرایط بازار گرفته می‌شود به دلیل تأخیر در اجرای مصوبات، اثری ندارد.

وی بیان کرد: دولت مدعی است که از طریق فروش اوراق، نقدینگی جمع می‌کند، اما باید بداند که بازار سرمایه یک طرفه نیست و به کنش‌های بیرونی و درونی بازار واکنش نشان می‌دهد، پس باید برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بازنگری مجدد صورت گیرد.

عظیمی گفت: باید در زمان رشد بازار، آموزش‌های عمومی افزایش یابد، زیرا بورس نیازمند صبر و حوصله است و از نوسانات بازار ارز تأثیر می‌گیرد.

عظیمی گفت: تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶، منفی ۳ باعث افزایش سرعت نقدشوندگی در بازار می‌شود.

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه سرمایه‌گذاران باید نگاه بلندمدت به بازار سرمایه داشته باشند تصریح کرد: وقتی افراد، بدون هیچ اطلاعاتی به این بازار ورود می‌کنند در زمان اصلاح بازار، بدون هیچ تحلیلی به سرعت اقدام به فروش سهام و ایجاد صف‌های فروش می‌کنند که همین موضوع زمینه ایجاد نوسان شدید در بازار را فراهم می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان