تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۱۴۷ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۸۶۵ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۱۲۲ هزار و ۹۱۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

رویداد۲۴  بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۲۵ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۹۳۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۲.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۵۸۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۷.۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد. در روزهای اخیر سریع‌ترین سرعت شیوع در جهان و بالاترین افزایش روزانه ابتلا به ویروس کرونا، این کشور را به سمت یک بحران عمیق و مرگبار سوق داده است.

سیستم بهداشت و درمان دومین کشور پرجمعیت جهان با جمعیت تقریبی ۱.۴ میلیارد نفری به مرز شکست در مبارزه با بیماری کووید-۱۹ رسیده است. بیمارستان‌های مملو از بیماران با کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن مواجه شده‌اند و صف سوزاندن اجساد قربانیان لحظه به لحظه در گورستان‌ها طولانی‌تر می‌شود.

تنها طی ۲۴ ساعت شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در هند از مرز ۳۴۹ هزار نفر گذشت و رکوردی جهانی را در طول همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ ثبت کرد. در همین مدت بیش از دو هزار و ۷۶۱ تَن دیگر جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند که بالاترین تعداد در هند بوده است.

همچنین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۴.۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۳۹۰ هزار و مکزیک با بیش از ۲۱۴ هزار جانباخته همچنان بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. پس از آن‌ها نیز کشورهای هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند.

تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در انگلیس از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۱۹ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۱۰۸ هزار، فرانسه بیش از ۱۰۲ هزار و آلمان نیز بیش از ۸۲ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۷۷ هزار، کلمبیا با بیش از ۷۱ هزار، ایران با بیش از ۶۹ هزار، لهستان با بیش از ۶۵ هزار، آرژانتین با ۶۱ هزار، پرو با بیش از ۵۹ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۴ هزار، اندونزی با بیش از ۴۴ هزار و اوکراین با بیش از ۴۲ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.

بنابر آمار فوق، اوکراین نیز با افزایش شمار مبتلایان طی روزهای اخیر در حال پیوستن به کشورهای پرمبتلاست.


بیشتر بخوانید: هزینه درمان سرپایی کرونایی‌ها / جزییات درمان در منزل بیماران


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۲ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۳۸۹ مبتلا، ۵۸۶ هزار و ۱۵۲ قربانی

۲.هند: ۱۷ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۱۶۳ مبتلا، ۱۹۵ هزار و ۱۲۳ قربانی

۳. برزیل: ۱۴ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۷۸۷ مبتلا، ۳۹۰ هزار و ۹۲۵ قربانی

۴. فرانسه: پنج میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۴ مبتلا، ۱۰۲ هزار و ۸۵۸ قربانی

۵. روسیه: چهار میلیون و ۷۶۲ هزار و ۵۶۹ مبتلا، ۱۰۸ هزار و ۲۳۲ قربانی

۶. ترکیه: چهار میلیون و ۶۲۹ هزار و ۹۶۹ مبتلا، ۳۸ هزار و ۳۵۸ قربانی

۷. انگلیس: چهار میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۸۲ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۴۲۸ قربانی

۸. ایتالیا: سه میلیون و ۹۶۲ هزار و ۶۷۴ مبتلا، ۱۱۹ هزار و ۲۳۸ قربانی

۹. اسپانیا: سه میلیون و ۴۶۸ هزار و ۶۱۷ مبتلا، ۷۷ هزار و ۵۹۱ قربانی

۱۰. آلمان: سه میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۰۱ مبتلا، ۸۲ هزار و ۲۳۷ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۵ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، روسیه، ترکیه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، لهستان، ایران، مکزیک،اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، هلند، کانادا، شیلی، رومانی و عراق نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
پیشخوان