تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

۴۶ درصد مردم ۴۰ درصد در بورس ضرر کردند!

کارشناس بازار سرمایه گفت: زیان ۴۰ درصدی، ۴۶ درصد مردم را بیشتر یک تیتر هیجانی می‌دانم که دولت را وادار به همراهی با بورس می‌کند.

۴۶ درصد مردم ۴۰ درصد در بورس زیان دیده اند!

رویداد۲۴ رضا زرنوخی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چگونه با توجه به برخی آمار‌ها ۴۶ درصد مردم در بازار سرمایه ۴۰ درصد زیان دیده‌اند؟ توضیح داد: جمعی از فعالان بازار سرمایه و کسانی که ایراداتی به مشکلات سال گذشته بورس داشتند یک چنین عددی را بیان کرده‎اند؛ از نظر من این اعداد قابل احراز و اثبات نیست، زیرا گزارش رسمی در این خصوص وجود ندارد و اینکه ۴۶ درصد مردم دارایی‌های خودشان را وارد بورس کرده باشند، اصلا گزارش صحیحی نیست.

زرنوخی در ادامه بیان کرد: ممکن است که ۴۶ درصد سهامداران به طور مثال هر کدام یک میلیون تومان سهام عدالت داشته باشند و آن سهام عدالت ۴۰ درصد کاهش داشته باشد.

او در ادامه افزود: این موضوع را بیشتر یک تیتر هیجانی می‌دانم که دولت را وادار به همراهی با بورس می‌کند، اما اینکه در بازار سرمایه اتفاقات منفی رخ داده و سهامداران زیان دیده و زیان پرتفوی برخی از افراد بسیار سنگین بوده است و حتی برخی صد در صد دارایی خودشان را نیز از دست داده‌اند، موضوعی است که کاملا واقعیت دارد. اما اینکه این‌ها را اندازه گیری کنیم و بگویم زیان سهامداران ۴۶ درصد بوده، درست نیست.


بیشتر بخوانید: تاثیر ریزش دلار بر بازار سرمایه چیست؟


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: برداشت من از این موضوع این است که تعداد زیادی از فعالان بازار سرمایه افرادی هستند که سال‌ها در بازار فعال بوده‌اند، آن‌ها هرگز جز این ۴۶ درصد نیستند و این ۴۶ درصد را اگر به کسانی که سهام عدالت داشتند، نسبت دهیم. می‌توان این گونه بیان کرد که سهام عدالت تعداد زیادی از دارندگان سهام عدالت از بین رفته است و حداقل ۴۰ درصد از دارندگان این سهام زیان دیده‌اند.

او در ادامه اظهار کرد: این گونه بیان کردن این موضوعات هم نشان دهنده کوچک گرفتن اقتصاد ایران و دارایی مردم است و مرجع آماری آن قابل اتکا نیست.

این کارشناس بازار سرمایه افزود:کانون نهاد‌های سرمایه گذاری بورس اطلاعات دقیق تری دارد و می‌تواند منبع آماری باشد، به دلیل اینکه در سال‌های گذشته به صورت تکراری داده‌های آماری، تحلیلی و گزارش‌هایی در رابطه با این موضوع داشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Romania
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
2
بله مقداری باید لاپوشانی کنیم ودروغ ودغل ببافیم تا امسال هم بتوان سرمایه ای عده ای از مردم بیچاره را جذب بورس کنیم تا کسری بودجه را جبران کنیم.بعد هم سهم خود را برداریم .لذا این رقم 46درصد ضرر اصلا دروغ است وکار ضد انقلاب وشبکه های معاند و مخالف برای زدن اقتصاد برتر جمهوری اسلامی ایران میباشد.این درست است.
نظرات شما
پیشخوان