تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها یا از دست رفتن کل سرمایه؟

بانک انگلیس گفت: سرمایه‌گذاران در ارز رمزنگاری شده آماده باشند تا تمام پول خود را از دست بدهند.

سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها یا از دست رفتن کل سرمایه؟

رویداد۲۴ به گفته اندرو بیلی، رئیس بانک انگلیس (BOE)، ارز‌های دیجیتال، ارزش ذاتی ندارند. وی هشدار داد افرادی که در ارز رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری می‌کنند باید آماده از دست دادن کل پول خود باشند. با وجود تردید وی به این ارزها، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد افزایش ارزش ارز‌های رمزنگاری شده مورد سوال قرار گرفت و گفت: آن‌ها هیچ ارزش ذاتی ندارند. این بدان معنا نیست که بگوییم مردم برای آن‌ها ارزش قائل نیستند، زیرا آن‌ها می‌توانند ارزش خارجی داشته باشند. اما آن‌ها هیچ ارزش ذاتی ندارند. وی افزود: اگر خیلی صریح بگویم، فقط اگر بخواهید تمام پول خود را از دست بدهید آن‌ها را خریداری کنید.

به گزارش ایبِنا، اظهارات بیلی به دنبال هشدار مشابه سازمان رفتار مالی انگلیس (FCA) است که در ژانویه اعلام کرد: سرمایه گذاری در دارایی‌های رمزنگاری شده یا سرمایه‌ها و وام‌های مرتبط با آنها، به طور کلی شامل ریسک بسیار بالایی با پول سرمایه‌گذاران است. این ناظر خدمات مالی افزود: اگر مصرف کنندگان اینگونه سرمایه گذاری کنند، باید آماده باشند تا تمام پول خود را از دست بدهند.

ماه گذشته، بانک انگلیس گفت که برای بررسی ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC با خزانه داری انگلیس همکاری خواهد کرد. فرصت‌ها و خطرات پوند دیجیتال بالقوه بررسی خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان