تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

عوارض خطرناک تزریق واکسن کرونا؛ از دست رفتن ناگهانی حس شنوایی

بررسی های اولیه حاکی از ارتباط بین تزریق واکسن کرونا با از دست رفتن ناگهانی حس شنوایی است.

عوارض تزریق واکسن کرونا

رویداد۲۴ نتایج بررسی های اولیه نشان می دهد: مواردی از ناشنوایی حسی عصبی با از دست رفتن ناگهانی حس شنوایی پس از دریافت واکسن کووید-۱۹ گزارش شده اما به نظر می رسد که تعداد موارد مشاهده شده به مراتب کمتر از آمار مورد انتظار است.

برآوردهای سیستم گزارش عوارض جانبی واکسن (VAERS) نشان می دهد: از دست رفتن ناگهانی حس شنوایی ناشی از واکسیناسیون کووید-۱۹ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۰.۳ تا ۴.۱ مورد در سال است.

آکادمی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن آمریکا برآورد کرده است که ناشنوایی حسی عصبی ناگهانی، سالانه ۵ تا ۲۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و در یک سال حدود ۶۶ هزار مورد جدید در ایالات متحده گزارش شده است.


بیشتر بخوانید: چه کسانی نباید واکسن کرونا بزنند؟


محققان آمریکایی تاکید کردند: با این حال، کاهش شنوایی ناگهانی نیز می تواند به طور طبیعی اتفاق بیفتد بنابراین مشخص نیست که کاهش شنوایی ناگهانی پس از واکسیناسیون کووید-۱۹ تصادفی است یا ممکن است مربوط به واکسن باشد. علاوه بر این، برخی از بیمارانی که پس از تزریق دُز اول دچار کاهش شنوایی ناگهانی شده اند، به دلیل نگرانی در مورد ایمن بودن آن در دریافت دُز دوم مردد بوده اند.

به گفته محققان، یافته های بدست آمده بر اساس بررسیهای اولیه است زیرا هنوز اطلاعات قطعی در مورد این موضوع وجود ندارد اما می تواند اولین قدم مهم برای درک ایمنی واکسن کووید-۱۹ و سلامت شنوایی باشد.

 به نقل از medpagetoday، سیستم گزارش عوارض جانبی واکسن (VAERS) نشان می دهد: در فاصله دسامبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ حدود ۱۴۷ مورد ناشنوایی، از دست دادن ناگهانی شنوایی و ناشنوایی عصبی ناشی از واکسن کووید-۱۹ گزارش شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان