تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

معرفی لیست لوازم قنادی

در این مقاله قصد داریم تا لیستی از همه لوازم قنادی را که برای پختن شیرینی‌­ها و کیک‌­های خوشمزه احتیاج دارید را به شما معرفی کنیم. حرفه شیرینی­‌پزی کاری جدی و زمان­بر است و نیاز به لوازم و وسایل مخصوص قنادی و آشپزی دارد. این لیست به شما کمک می­کند تا خودتان را آماده پخت‌­و‌پز برای بهترین شیرینی­‌ها کنید.

معرفی لیست لوازم قنادی

رویداد۲۴ در این مقاله قصد داریم تا لیستی از همه لوازم قنادی را که برای پختن شیرینی‌­ها و کیک‌­های خوشمزه احتیاج دارید را به شما معرفی کنیم. حرفه شیرینی­‌پزی کاری جدی و زمان­بر است و نیاز به لوازم و وسایل مخصوص قنادی و آشپزی دارد. این لیست به شما کمک می­کند تا خودتان را آماده پخت‌­و‌پز برای بهترین شیرینی­‌ها کنید.

سینی فر

 

 این سینی یک سینی مسطح فلزی و مستطیلی شکل است که برای پختن انواع شیرینی‌­ها مخصوصا انواع کلوچه­‌های مختلف در فر استفاده می‌­شود. برخی از سینی فر ممکن است دارای لبه‌­هایی باشند که می‌­توانند به پخت بهتر یا سریع­‌تر کمک کنند.

قالب کیک: گرد، مربعی و مستطیلی

قالب کیک به عنوان یکی از لوازم قنادی در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌­شود که به نوع کیکی که می­خواهید بپزید بستگی دارد.

 قالب اسپرینگ­فرم

این قالب نوعی قالب کیک است که دارای دیواره‌­هایی است که می­‌توانید دیواره­‌ها را از قالب جدا کنید. دیواره این قالب­ها معمولا 9 اینچ هستند. علاوه بر شکل دایره­‌ای، شکل­‌های مربعی، مستطیلی و قلبی نیز شکل‌­هایی هستند که در بازار عرضه می­شوند. از این قالب­ها برای زمانی استفاده کنید که به راحتی نمی­‌توانید دسر خود را از داخل قالب بردارید.

قالب دونات

معرفی لیست لوازم قنادی

قالب دونات برای پختن دونات­‌های خوشمزه در فر استفاده می­‌شود. این قالب­‌ها به عنوان لوازم قنادی هم در سطوح فلزی و هم در سطوح سیلیکونی عرضه می‌­شوند و چسبنده نیستند.

سینی مافین

این سینی یکی از ضرورت­‌های هر آشپزخانه‌­ای است. سینی مافین معمولا در سه سایز مختلف مینی، متوسط و بزرگ عرضه می‌­شود. این سینی‌­ها از یک آلومینیوم نچسب ساخته می‌­شوند.

برس شیرینی‌پزی

این وسیله شیرینی­پزی کاربردهای زیادی دارد. از آن می­‌توان برای چرب کردن قالب قبل از ریختن کیک استفاده کرد یا می‌توان برای پخش کردن کره یا تخم‌مرغ یا شیر بر روی شیرینی‌ها استفاده کرد. اگر یک شیرینی‎پز حرفه‌ای هستید، برس شیرینی‌پزی یکی از ضروریات حرفه شماست.

الک ریز

معرفی لیست لوازم قنادی

از الک در شیرینی‌پزی استفاده‌های زیادی می‌شود. می‌‌توانید برای الک کردن آرد یا ترکیبات خشک استفاده کنید.

همزن دستی مخصوص خمیر

این همزن که به آن پیستری بلندر نیز گفته می‌‌شود، برای خرد کردن بیسکوییت یا همزدن خمیر استفاده می‌شود.

همزن سیمی

این همزن برای همزدن بیشتر از شش عدد تخم‌مرغ استفاده می‌شود. این وسیله برای پف‌دار یا کف‌دار کردن ترکیبات شیرینی‌پزی طراحی شده است.

میکسر ایستاده

معرفی لیست لوازم قنادی

 با اینکه میکسر ایستاده برقی گران است، اما وقتی از آن استفاده کنید، می‌فهمید که چقدر کارهای‌تان با آن راحت می‌شود. از این وسیله برای همزدن کره کرمی، مخلوط کردن خمیر، ورز دادن خمیر، همزدن سفیده تخم‌مرغ برای کیک‌ها یا هر چیز دیگری که فکرش را می‌کنید، استفاده می‌شود.

 وردنه  

وردنه به صاف شدن و شکل دادن هر چیزی از پای و خمیر گرفته تا خرد کردن بیسکوئیت استفاده می‌شود.

 کاتر کوکی

این کاترها در اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسد و به شما کمک می‌کند تا هر نوع شیرینی که دوست دارید در هر نوعی که می‌خواهید بپزید.

 خمیر‌تراش

جنس این خمیرتراش از فولاد ضد زنگ است که برای برش انواع خمیر نان استفاده می‌شود.

 اسپاتولای افست

اسپاتولای افست که در بسیاری از مواقع اسپاتولای کیک نیز نامیده می‌شود، دارای یک تیغه فلزی با یک دسته چوبی است که به تزئین مناسب کیک کمک می‌کند.

  اسپاتول‌های سیلیکونی

سیلیکون در برابر حرارت مقاوم و نچسب است و برای همزدن ترکیبات داغ یا برای برداشتن مستقیم ترکیبات استفاده می­شود، تمیز کردن آن بسیار راحت است و ذوب نمی­شود.

    قاشق‌ها و فنجان‌های اندازه‌گیری

داشتن قاشق‌ها و فنجان‌های اندازه‌گیری با کیفیت در پخت کیک از اهمیت زیادی برخوردار است، چون در هنگام درست کردن کیک باید همه مواد را دقیق بریزید.

    چاقوی آشپزخانه

از این چاقوها برای برای برش انواع میوه‌ها برای تزئین روی کیک استفاده می‌شود. بهتر است چاقویی را انتخاب کنید که در دستتان احساس راحتی می‌کنید.

 سیستم سرمایشی

وقتی کیک را از فر بیرون می‌آورید، می‌خواهید کمی سردتر شود. می‌توانید کیک را بر روی این نوع سیستم سرمایشی بگذارید تا مطمئن شوید که کیک به قالب‌تان نچسبیده است.

 فر کانوکشن

این فرها به پختن سریع کیک‌ها کمک می‌کنند و برای استفاده از این فر باید به تنظیمات آن آشنا باشید. اگر کیک را در این نوع فرها بپزید، لازم نیست نگران شکنندگی کیک‌ها شوید. به هر حال، داشتن یک فر کانوکشن ارزشش را دارد.

 ترازو

اندازه‌گیری ترکیبات با استفاده از فنجان‌ها یا قاشق‌های اندازه‌گیری خوب است، اما ترازو به شما کمک می‌کند تا دقیق‌تر عمل کنید. هر چقدر در اندازه‌گیری دقیق باشید، به همان اندازه شیرینی و کیک خوشمزه‌تری می‌پزید.

کاغذ پوستی

این نوع کاغذها چند منظوره است و هر شیرینی‌پزی حتما باید از این کاغذها در پخت شیرینی‌های خود از آن استفاده کند.

نکاتی در مورد انتخاب لوازم قنادی

شاید مادربزرگتان را به یاد می‌آورید که از یک قاشق چوبی برای پخت همه غذاهایش از آن استفاده می‌کرد، اما شیرینی‌پزی اینطور نیست. همه لوازم قنادی از یک جنس نیستند، کلید موفقیت یک شیرینی‌پز در انتخاب صحیح ابزارهای مورد نیاز برای این کار است. در ادامه به چند نکته کلیدی اشاره می‌کنیم که باید قبل از شروع کار به آنها دقت کنید:

  • همه لوازم قنادی برای یک منظور ساخته نشده‌اند، بنابراین زمان پخت یا دمای پخت ممکن است در انتخاب نوع لوازم قنادی تاثیر بگذارد.
  • لوازم شیشه‌ای برای دمای پخت کمتر از 25 درجه توصیه می‌شود.
  • جنس آلومینیومی برای پخت سریع‌تر استفاده می‌شود.
  • همیشه الک مناسب را انتخاب کنید.
  • موقع همزدن باید به نوع همزن دقت کنید. باید بدانید که آیا باید با همزن دستی هم بزنید یا همزن برقی.

اُمیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و آماده پختن بهترین شیرینی‌ها و کیک شده باشید. راستی اگه دوست داشتید لوازم قنادی بخرید می تونید همه لوازم رو از فروشگاه لوازم قنادی ایران کوک تهیه کنید.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان