تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

اوتیسمی‌ها صاحب کارت شناسایی هوشمند شدند

مدیر واحد سلامت انجمن اوتیسم ایران با اشاره به ثبت‌نام ۵ هزار مددجوی اوتیسم در وب‌سایت irautism.org گفت: توزیع کارت شناسایی هوشمند برای این ۵ هزار مددجو آغاز شده است.

کارت شناسایی هوشمند اوتیسمی‌ها

رویداد۲۴ سحرانه جوادی آسایش افزود: کارت‌های هوشمند اوتیسم دارای قابلیت‌های متعددی مانند قابلیت شناسایی فرد اوتیسم از روی کارت است، بارکدی روی کارت نصب شده است که با اسکن کردن آن، به پرونده اطلاعاتی فرد دارای اوتیسم وصل می‌شود و اطلاعات خانوادگی، فردی، درمانی و توانبخشی فرد را ارائه می‌دهد و خانواده لازم نیست برای استفاده از خدمات متعدد، پرونده را حمل کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر این کارت هوشمند، کارکرد کارت بانکی دارد و در حال حاضر نیز ۲۰۰ هزار تومان از سوی بانک پاسارگاد روی این کارت‌ها برای خانواده‌ها، شارژ شده است و آنها می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های کیپاد (کیف پول همراه پاسارگاد) و آونگ، خرید اینترنتی کنند.

 مدیر واحد سلامت انجمن اوتیسم ایران گفت: همچنین خیران می توانند کارت خانواده‌های دارای اوتیسم را شارژ کنند و در تامین هزینه‌های درمانی به آنها کمک کنند.


بیشتر بخوانید: بیماری اوتیسم؛ علل و نشانه‌ها/ زمان طلایی درمان را از دست ندهید


جوادی تصریح کرد: هزینه‌های درمانی فرد دارای اوتیسم بسیار هنگفت است؛ سال گذشته این هزینه‌ها ماهانه ۳ میلیون تومان برآورد شده بود و بدیهی است که امسال این میزان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: شماره کارت بانکی مددجویان اوتیسم در اختیار انجمن اوتیسم است و خیرین در صورت تمایل به راحتی می‌توانند کارت آنها را شارژ کنند.

جوادی درباره تکمیل توزیع کارت‌های هوشمند اوتیسم نیز گفت: به نوبت هر پرونده ای که تکمیل می شود، کارت فرد دارای اوتیسم نیز صادر شده و در اختیار آن خانواده قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان