تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
گودرزی:

صندوق انتخابات جعبه ابزار حل مشکلات است/ نقش مهم رسانه‌ها و فضای مجازی در انتخابات

گودرزی گفت: صندوق انتخابات، جعبه ابزار حل مشکلات مردم است؛ این ابزار که همان نامزد‌های انتخاباتی هستند، باید برنامه داشتن، اقتدار و کارآمدی خود را نشان دهد تا مردم ببینند کاندیدا‌ها اگر برنامه‌ای می‌دهند به عینه آن را اجرا می‌کنند.

مسعود گودرزی

رویداد۲۴  مسعود گودرزی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت افزایش مشارکت در انتخابات از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: بحث مشارکت که در همه‌ دوره‌ها مورد تأکید و مطالبه جدی رهبر انقلاب بوده، نشأت گرفته از یکی از بال‌های قوی جمهوری اسلامی ایران یعنی همان جمهوریت است. در زمان حیات امام (ره) و سپس دوران زعامت مقام معظم رهبری همواره سعی شده این وجه از انتخابات به قوت تمام ادامه پیدا کند تا مشارکت را از گزند دشمنان جمهوری اسلامی حفظ کنند به همین دلیل هر زمان که میزان مشارکت در انتخابات به‌صورت حداکثری صورت می‌گرفت، بر سیمای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبخند رضایت دیده می‌شد.

وی ادامه داد: این که مشارکت حداکثری به‌عنوان مطالبه ولی جامعه مطرح می‌شود، نشان از اهمیت بالای آن دارد. به طور کلی عوامل متعددی در افزایش مشارکت تاثیرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نفش نامزد‌ها و رسانه‌ها اشاره کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پیرامون نقش نامزد‌های انتخاباتی در افزایش مشارکت عنوان کرد: در سطح اول کسانی که می‌توانند مشارکت در انتخابات را افزایش بدهند، شخص نامزد‌ها هستند. کاندیدا‌ها به‌عنوان کسانی که قرار است اداره دولت را در دست بگیرند باید متناسب با نیاز‌ها و مشکلات مردم آسیب‌شناسی کنند و برنامه‌های خود را متناسب با آن به مردم ارائه دهند و مردم را ترغیب به مشارکت در انتخابات کنند. عقیده ما بر این است که صندوق انتخابات، جعبه ابزار حل مشکلات مردم است. اگر مردم به این عقیده برسند که هیچ‌کدام از ابزار‌های این جعبه نمی‌تواند مشکلات آن‌ها را حل کند، طبیعی است که در انتخابات مشارکت حداقلی داشته باشند. پس این ابزار باید برنامه داشتن و نشان دادن اقتدار، کارآمدی خود را نشان دهد تا مردم ببیند کاندیدا‌ها اگر برنامه‌ای می‌دهند به عینه آن را اجرا می‌کنند.

نماینده مجلس دهم درادامه با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در انتخابات پیش‌رو گفت: در سطح دیگر انتظار می‌رود تشکیلاتی که متولی موضوعات انتخابات هستند از نهاد‌های اجرایی گرفته تا اطلاع‌رسانی، هم در فضای مدنی و هم در فضای مجازی تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا مردم را برای مشارکت حداکثری ترغیب کنند. خصوصاٌ نقش دستگاه‌های اطلاع‌رسانی در این بخش بسیار حائز اهمیت است. باتوجه به شرایط کرونایی کشور و محدود شدن امکان تبلیغات، باید هر برنامه و اظهارنظری که نامزد‌ها مطرح می‌کنند عیناً به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی در پایان درباره اخلاق‌مداری رسانه‌ها عنوان کرد: نقش رسانه‌ها در این دوره از انتخابات بیشتر از هر دوره دیگری به چشم می‌آید و آنان با اخلاق‌مداری باید دیدگاه‌های کاندیدا‌ها را به مردم منتقل کنند. همچنین رسانه‌ها باید نظرات و بازخورد‌های مردم را به نامزد‌ها و ستادهایشان منعکس کنند تا اگر برنامه‌هایی خلاف دغدغه‌های مردم دارند، اصلاح کنند و متناسب با نیاز‌های مردم برنامه بدهند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان