تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

خبری خوش برای مشاغل آسیب دیده از کرونا

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، تسهیلات جدید مالیاتی به منظور حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا را اعلام کرد.

خبری خوش برای مشاغل آسیب دیده از کرونا

رویداد۲۴  امید علی پارسا با اشاره به مصوبات شصت و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، موضوع نامه شماره ۱۳۸۲۶ مورخ ۱۱/۰۲/۱۴۰۰ رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مطابق بند (۴ ) این مصوبه، ضمن صدور بخشنامه‌ای، احکام مالیاتی در حمایت از مشاغل آسیب دیده را به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

تسهیلات مالیاتی مطرح شده در این بخشنامه به این شرح است:

    صدور، تجدید و یا تمدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی و حقوقی، موضوع ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ نیاز به استعلام و ارایه گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده، نخواهد داشت.


    بیشتر بخوانید: تازه‌ترین پیش‌بینی از تورم و رشد اقتصادی ۱۴۰۰/ وضعیت اقتصاد ایران پس از پاندمی کرونا


    صنوف به شدت آسیب‌دیده از ویروس کرونا که فهرست آنها به تصویب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌رسد، از بخشودگی کامل جرایم مربوط به عدم تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اشخاص حقیقی در موعد مقرر قانونی برای دوره‌های دوم و سوم سال ۱۳۹۹ برخوردار می‌شوند.

    همچنین درخصوص صنوف یاد شده، اقساط معوق و سررسید شده مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده طی سال ۱۳۹۹ آنان حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ امهال می‌شود.

    منبع: ایرنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان