تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
دکتر حسن تاجیک در همایش مدیران حقوقی تاکید کرد:

ضرورت تقویت تیم حقوقی در حوزه تدوین و شرایط قراردادها

دکتر حسن تاجیک مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در همایش مدیران حقوقی که با حضور جمعی از حقوقدانان و مدرسین دانشگاه در هلدینگ آتیه صبا برگزار شد، تاکید کرد: تقویت تیم حقوقی در حوزه تدوین قرارداد و شرایط قراردادها در مقایسه با ورود به جنبه های کیفری و حقوقی پرونده ها، ضروری تر و مفید تر خواهد بود.

ضرورت تقویت تیم حقوقی در حوزه تدوین و شرایط قراردادها

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، دکتر حسن تاجیک مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره و رئیس شورای حقوقی در خصوص ضرورت تشکیل شورای حقوقی و تقویت تیم حقوقی در هلدینگ آتیه صبا گفت: ما در مجموعه هلدینگ با شرکت‌هایی مواجه هستیم که تازه فعالیت خود را آغاز کرده اند و هنوز بستر پرونده‌های حقوقی ناشی از قرارداد‌هایی که مدیران اجرایی منعقد می‌کنند، فراهم نشده و آثار و تبعات ناشی از عدم پیش بینی شرایط مختلف قرارداد و موضوع همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی که استراتژی آن به خوبی تبیین نمی‌شود، نهایتاً منجر به تشکیل پرونده حقوقی می‌شود که روند قضایی خاص خود را خواهد داشت. بنابر این تقویت تیم حقوقی در حوزه تدوین قرارداد و شرایط قرارداد‌ها در مقایسه با ورود به جنبه‌های کیفری و حقوقی پرونده ها، ضروری‌تر و مفید‌تر خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا گفت: شورای حقوقی یک نهاد مشورتی و متشکل از اعضای شورا و معاونین و مدیران ذیربط است که اگر بتوانیم موضوعات را در شورا مطرح کرده و از حضور اساتید صاحب نظر در علم حقوق و متخصصین استفاده کنیم، هم به ابعاد موضوع اشراف کاملی پیدا خواهیم کرد و هم برای حل و فصل موضوعات سنوات گذشته در هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه، ریل گذاری مناسبی در مواجه با این پرونده‌ها خواهیم داشت.

دکتر تاجیک با بیان اینکه نیروی انسانی، سرمایه‌های سازمان اند که متشکل از مجموعه‌ای از مهارت، ابتکار، توانایی، تعهد سازمانی به کارگروهی، اعتماد به نفس، تمایل به تصمیم گیری مبتنی بر دانش و … هستند، افزود: ما در شرکت‌های تابعه شاهد حضور تیم‌های حقوقی منسجم و خوبی هستیم و انتظار داریم با این حجم از توانایی در شرکت‌های زیرمجموعه شاهد اثربخشی بالاتری از تیم‌های حقوقی باشیم.

دکتر حسن تاجیک با تاکید بر نحوه انعقاد قرارداد‌ها افزود: انتظار داریم دستورالعمل‌های ابلاغ شده از صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ آتیه صبا در خصوص انتخاب وکلای مجرب و اصلح و همچنین نحوه تدوین و انعقاد قرارداد با دقت بیشتری مطالعه و اجرایی شود.

وی با بیان اهمیت سامانه‌های جامع املاک، حقوقی و قرارداد‌ها از سوی صندوق بازنشستگی کشوری بر تکمیل، بارگذاری و به روز رسانی اطلاعات تاکید کرد و افزود: این سامانه‌ها از نظر اطلاعات دارای کیفیت بسیار جامع و کامل تری حتی در مقایسه با سامانه‌های مورد استفاده در بانک‌ها هستند بطوریکه امروز با سامانه‌ای مواجه هستیم که قابل اتکاء است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با تاکید بر تشکیل شورای حقوقی در شرکت‌های صنایع شیر ایران (پگاه)، انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران، سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی و گروه صنعتی ملی که به سبب دارا بودن شرکت‌های تابعه و با توجه به ارزش اقتصادی و منابع در اختیارشان خود دارای ساختار هلدینگ می‌باشند، خاطرنشان کرد: امور حقوقی این شرکت‌ها می‌بایست ابلاغیه و دستور العمل‌های حقوقی صندوق بازنشستگی و هلدینگ آتیه صبا را منعکس کرده و هلدینگ را در جریان برنامه‌های نظارت بر امور حقوقی خود قرار دهند.

دکتر تاجیک در خاتمه این همایش با اشاره به این مهم که ما حافظ منافع بازنشستگان معزز هستیم و آن‌ها اصلی‌ترین ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ آتیه صبا هستند، افزود:درخواست ما این است که همه موضوعات بخصوص پرونده‌های حقوقی با حساسیت و جدیت پیگیری و انجام شود.

در ابتدای این همایش فریبا خلج امیرحسینی، مدیر امور حقوقی و قرارداد‌های هلدینگ آتیه صبا ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین حاضر در همایش، اعضای شورای حقوقی هلدینگ آتیه صبا، مدیران حقوقی شرکت‌های زیرمجموعه و اساتید و مدرسین دانشگاه گفت: در این فرصت بدست آمده از آقای دکتر تاجیک به سبب نگاه و انگیزه بخشی والای ایشان به مجموعه حقوقی، اقدامات اثرگذار و صدور دستور پیگیری مجدانه و مدبرانه در امور حقوقی و پرونده‌های هلدینگ و شرکت‌های تابعه تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به بحث ورود به بورس هلدینگ آتیه صبا و لزوم شفافیت در پرونده‌های حقوقی و قرارداد‌ها افزود: یکی از ارکان مهم شفافیت، بحث حقوقی و شفافیت در پرونده‌های حقوقی است و اقتضای شرایط حال حاضر ایجاب می‌کند که امور حقوقی هلدینگ و شرکت‌های تابعه، مستقل، مستحکم، غیر قابل نفوذ و تأثیر از طرفین قرارداد و دعوی اقدام، باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آتیه صبا ، هلدینگ
نظرات شما
پیشخوان