تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

دولت جدید اعتماد را به بورس برمی‌گرداند؟

بازار روند قابل قبولی را در روزهای گذشته داشته است و با رشد در ارزش معاملات توانسته تا حد زیادی به روال عادی برگردد. در روزهای گذشته وعده‌های جدید رئیس جمهور جدید روند بازار را به عقیده کارشناسان تغییر داده است و حالا باید منتظر مذاکرات برجام و تاثیر آن بر اقتصاد و بازار سرمایه باشیم.

دولت جدید اعتماد را به بورس برمی‌گرداند؟

رویداد۲۴ بازار روند قابل قبولی را در روزهای گذشته داشته است و با رشد در ارزش معاملات توانسته تا حد زیادی به روال عادی برگردد. در روزهای گذشته وعده‌های جدید رئیس جمهور جدید روند بازار را به عقیده کارشناسان تغییر داده است و حالا باید منتظر مذاکرات برجام و تاثیر آن بر اقتصاد و بازار سرمایه باشیم. امروز هم شاخص کل بورس به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید و در نیمه اول معاملات بیشتر از ۱٫۵ درصد رشد را ثبت کرد.

مهدی ساسانی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: یکی از دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بلاتکلیفی در انتخاب رئیس جمهور بود و حالا هم ریسک انتخاب کابینه و افراد تاثیرگذار در اقتصاد عامل مهمی در تعیین مسیر بازار است. وی افزود: اما به طور کلی ترس و هیجانی که در بازار قبل از انتخابات وجود داشت در حال حاضر به دلیل صحبت‌هایی که درباره سیاست‌های رئیس جمهور، منتفی شده است.

ساسانی گفت: رئیسی در یکی از وعده‌های خود از وضع مالیات در معاملات سوداگرانه بازارهایی مثل ارز، دلار و طلا وکاهش مالیات تولید خبر داده است و با توجه به اینکه بازار سرمایه و معاملات آن معاف از مالیات هستند کمک بزرگی به روند بازار و اعتماد سازی در آن می‌شود.


بیشتر بخوانید: برنامه اقتصادی ابراهیم رئیسی/ سرنوشت برجام، ارز و بازار بورس در دولت جدید چگونه خواهد بود؟


این کارشناس بازار می‌گوید: تعداد زیادی از نمادها در روزهای گذشته دارای صف فروش بودند و این صف‌ها در حال حاضر کمتر شده‌اند و سهامداران به راحتی می‌توانند از یک سهم خارج شوند و در نمادهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

ساسانی درباره روند صندوق‌های دولتی هم گفت: اگر تحرکات مثبت و متعادلی را در نمادهای بانکی داشته باشیم دارایکم با افزایش قیمت رو به رو می‌شود و صندوق پالایشی یکم هم اگر چه با افت قیمت مواجه شده است اما اگر گزارش‌های خوبی را ارائه بدهند افزایش قیمت خوبی را تجربه می‌کند. وی افزود: در روزهای آینده روند متعادل و صعودی را شاهد خواهیم بود و انتظار داریم صف‌های فروس کمتر شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان