تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

روز‌های خوش در انتظار سهام داران بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس با عبور از سقف الگوی "کُنج افزایشی"، هدف تیپیکال محدوده یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد را نشانه گرفته است.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴  نوید اختری زاه کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تحلیل تکنیکال شاخص کل بیان کرد: بازار سرمایه از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ وارد فاز نزولی قدرتمندی شد و بیش از ۱۰ ماه شاهد ریزش سنگین در قیمت سهام بازار سرمایه بودیم. در این بین همانند تمامی روند‌های نزولی در نمودار‌های قیمتی، موج‌های صعودی نیز در بازار وجود داشت که به صورت موقت به سمت بالا حرکت کرد، اما توان و قدرت لازم را برای رشد قیمت نداشتند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: از مرداد ماه سال ۹۹ شاخص کل، ریزشی حدود ۵۰ درصدی را تجربه کرده که حاکی از میانگین ریزش ۵۰ درصدی در قیمت سهام بازار سرمایه است.

    اختری زاده گفت: از منظر سیاسی صحبت‌های اخیر رئیس جمهور منتخب در رابطه با بازار سرمایه و قول حمایت همه جانبه از این بازار سبب تحرکات مناسبی در روز‌های اخیر شده است و به نظر می‌رسد که روز‌های خوشی در سال ۱۴۰۰ در انتظار سرمایه‌گذاران باشد و تلخی روز‌های سال ۱۳۹۹ به فراموشی سپرده شود.


    بیشتر بخوانید: پیش‌بینی جذاب از بورس تا پایان ۱۴۰۰


    این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: از منظر نموداری و بررسی فنی شاخص کل بورس تهران در تایم فریم روزانه تشکیل شده است. در انتهای این فاز سنگین نزولی، یک الگوی کلاسیک از نوع "کُنج" یا "گُوه" است که در روز‌های اخیر با استقبال خوب سرمایه‌گذاران و ورود نقدینگی توسط اشخاص حقیقی به بازار سرمایه رو به بالا شکسته شده است و به نوعی سیگنال ورود به بازار سرمایه از منظر تکنیکی صادر شده است که این سیگنال مثبت در افزایش محسوس ارزش و حجم معاملات کاملاً هویدا شده است.

    اختری زاد در پایان گفت: شاخص کل با عبور از سقف الگوی "کُنج افزایشی" به سمت هدف تیپیکال این الگو که محدوده یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد است، در حال حرکت است که در یک بازه میان مدت با افزایش و برگشت روز افزون اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه به راحتی قابل دسترس است.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان