تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

کدام عوارض "واکسنِ کرونا" خطرناک است؟

دسته‌ای از عوارض بسیار خفیف هم مانند درد در محل تزریق و تب گذرا هم در افراد مشاهده می‌شود که بسیار جزیی و خفیف است و نیازی به مراجعه به پزشک نیست.

کدام عوارض

رویداد۲۴ یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به بروز عوارض واکسن کرونا در برخی افراد گفت: درصد بالایی از این عوارض خفیف و گذرا بوده و تنها تعداد اندکی از افراد دچار عوارض شدید می‌شوند که باید به پزشک مراجعه کنند.

دکتر علیرضا جانبخش در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه مصرف انواع دارو و واکسن در جهان همواره با عوارضی همراه است، گفت: واکسن کرونا هم در این میان مستثنی نیست و استفاده از آن بعضا با عوارضی همراه است.

جانبخش با تقسیم بندی عوارض واکسن کرونا، گفت: یک دسته از این عوارض مربوط به عوارض آلرژی و حساسیت است که شامل ایجاد کهیر، بثورات پوستی، خارش و قرمزی پوست می‌شود.

وی افزود: این دسته از عوارض ممکن است بصورت خفیف یا شدید بروز پیدا کند و نیاز است افراد به پزشک مراجعه کرده و دارو‌های ضدحساسیت دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: عوارض کرونا در بهبود یافتگان ماندگار است؟


جانبخش افزود: دسته‌ای دیگر از عوارض شامل سرگیجه، بدن درد و علائم اینچنینی است که افراد بصورت سرپایی بهبود می‌یابند.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: دسته‌ای از عوارض بسیار خفیف هم مانند درد در محل تزریق و تب گذرا هم در افراد مشاهده می‌شود که بسیار جزیی و خفیف است و نیازی به مراجعه به پزشک نیست.

جانبخش خاطرنشان کرد: در این میان دسته‌ای از عوارض هست که به ندرت بروز کرده، اما افراد باید به محض مشاهده آن به مراکز بهداشتی و درمانی و نزد پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: این عوارض شامل سردرد‌های شدید، اختلالات بینایی، تب بالا، استفراغ شدید، تورم در اندام، اختلالات خونریزی دهنده مانند خونریزی از دهان و بینی است که افراد باید با مشاهده این علائم به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون عارضه جدی از انواع واکسن کرونا در استان گزارش نشده، گفت: عوارض شدید واکسن به ندرت بروز پیدا کرده و در صورت مراجعه به موقع افراد به پزشک این عوارض هم رفع می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان