تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت سکه در بازار/ سکه اوج می‌گیرد؟

مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار برای قیمت سکه مرز مهمی به جهت فنی بود. عبور از این سطح به معنای فاز صعودی در بازار سکه بود اما عقب نشینی از آن می تواند احتمال صعود را کاهش دهد.

پیش‌بینی قیمت سکه در بازار/ سکه اوج می‌گیرد؟

رویداد۲۴ دیشب در معاملات پشت خطی، قیمت سکه امامی از سطح حیاتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عقب نشینی کرد. این عقب نشینی موجب شد که انتظارات افزایشی در بازار فلز گران بهای داخلی کم رنگ‌تر شود. به گفته تحلیل گران فنی در صورتی که سکه خود را بالای سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حفظ می‌کرد، خریداران جدیدی وارد بازار می‌شدند. با این حال، افت قیمت در بازار دلار موجب شد که تمایل سکه بازان نیز برای خرید کاهش پیدا کند.

اهمیت دلار برای بازیگران بازار سکه

امروز بازار طلای جهانی تعطیل است. در چنین شرایطی، طبیعی بود که دیشب برای سکه بازان روند قیمت دلار اهمیت زیادی داشته باشد. برخی از سکه بازان عنوان می‌کردند در صورتی که اسکناس آمریکایی به بالای سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی برگردد، سکه امامی نیز به بالای سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی خواهد رفت. اگر قیمت دلار به زیر محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی برود، احتمال افت سکه حداقل تا محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: افزایش ۳۰ درصدی نرخ اجاره کارت ملی در بازار ارز/ پیش‌بینی قیمت دلار
البته ارزش ذاتی قیمت سکه در محدوده‌های پایین‌تر و در حوالی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد. با این حال، با توجه به حباب یک یا دو درصدی بازار، دشوار است که سکه امامی بدون افت ارزش ذاتی به زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برود. سکه بازان باور دارند که حمایت بلندمدت فلز گران بهای داخلی محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی است و مقاومت میان مدت بازار در محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد. تا سکه امامی از یکی از این دو نقطه خارج نشود، معامله گران بزرگ در موقعیت خرید و فروش قرار نخواهند گرفت.

منبع: اقتصادنیوز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان