تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

۵ پیش‌بینی مهم از بورس امروز ۷ تیرماه

کارشناسان بازار سرمایه درباره روند بازار با توجه به کاهش ریسک‌های سیاسی پیش‌بینی‌های مختلفی را ارائه داده‌اند.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴  بازار سرمایه در روزهای گذشته روند رو به رشدی را داشت و به نظر می‌رسد ابهامات سیاسی داخل کشور اثرگذاری خود را در بازار از دست داده‌اند. حالا ابهام سیاست‌های اقتصادی دولت جدید در کشور و رویکرد کابینه اقتصادی درباره تامین مالی از بازار سرمایه مشخص کننده راه بازار است. با توجه به کسری ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی که دولت پیش‌بینی کرده است امکان تکرار سناریو تلخ سال گذشته برای بازار سرمایه محتمل خواهد بود. درباره پیش‌بینی بازار سرمایه برای روزها و ماه‌های آینده کارشناسان بازار چه می‌گویند؟

ـ علی عصاری: اعتصابات کارگران کارخانه‌های پتروشیمی در ظاهر فکر همگان را به این سمت می‌برد که باید ارزش معاملات و سهام این شرکت‌ها افت زیادی را داشته باشد اما چیزی که بر روی تابلو معاملات نشان می‌دهد این است که پتروشیمی‌ها بیشترین حجم معاملات را همچنان در بین گروه‌های معاملاتی دارند و البته با توجه به این مساله فصل مجامع در پیش‌رو است این شرکت‌ها با توجه به سودآوری سال گذشته خود می‌توانند سود‌های تقسیمی خوبی را به سهامداران خود بدهند.

ـ میثم مسلمان‌زاده: به نظر می‌رسد تا پایان هفته جاری شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برسد و در این محدوده تثبیت شود؛ اما رسیدن به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دور از انتظار نیست اما در این هفته احتمال رسیدن آن کم است.


بیشتر بخوانید: بورس بازان نگران بخوانند


ـ میترا تاتاری: با توجه به روند مثبت بازار و تاثیر نمادهای شاخص‌ساز بر روند کلی بازار سهم‌های کوچک حجم‌های خوبی را در روزهای گذشته خورده‌اند و در روزهای آینده می‌توانند روند صعودی را داشته باشند و در کلیت بازار موثر واقع شوند.

ـ محسن اسلامی: در حال حاضر اگر توافقات برجام به نتیجه برسد و آرامش و ثبات در اقتصاد برقرار شود نرخ دلار در یک وضعیت ثابت قرار می‌گیرد و تمامی بازارها از این شرایط منتفع خواهند شد اما نباید انتظار بازدهی بالایی را از هیچ کدام از آنها داشته باشیم و در این شرایط به نظر می‌رسد بازار سرمایه بهتر از بازارهای دیگر بتواند پاسخگوی سرمایه‌گذاران باشد.

ـ مصطفی محبی مجد: هنوز جریان نقدینگی به دلیل شوک و هیجانی که بازار در ماه‌های گذشته داشته است، قوی نشده و در حال حاضر اگر بخواهیم پیش‌بینی کنیم بازار ۱۰ روز متوالی مثبت خواهد بود غیر ممکن است اما می‌توان گفت که هفته آینده بازار متعادل و مثبت خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان