تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۱ تير ۱۴۰۰

هفته بعد منتظر نوسانات بورس باشید

بازار سهام تهران در هفته گذشه روزهای سبزی را تجربه کرد و بعد از ۲۵ هفته متوالی، برای اولین بار برآیند هفتگی ورود پول حقیقی مثبت را ثبت کرد. با توجه به شرایط بازار در هفته‌ای که گذشت انتظار می‌رود که در هفته آینده شروع مثبت و مساعدی را در پیش رو داشته باشیم.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ در هفته گذشته ارزش معاملات خرد موفق به ایجاد رکورد جدیدی در سال ۱۴۰۰ شد، به طوری که در اکثر روزهای آن ارزش معاملات بالای ۶ همت بوده است. از دیگر نکات قابل توجه کاهش نمادهای قفل در صف فروش و روند صعودی شاخص هم‌وزن بود که امید به بازار را بالا می‌برد.

بنابر اتفاق‌های مثبت هفته گذشته انتظار می‌رود که در شروع هفته شاهد بازار متعادلی باشیم. اما با توجه به اینکه شدت عرضه‌ها نیز در سطح بالایی قرار داشت احتمالا در اواسط هفته شاهد اندکی نوسان خواهیم بود.


    بیشتر بخوانید: هشداری جدی به سهام داران بورسی


    از لحاظ تکنیکالی نیز همانطور که در شکل بالا مشخص است، شاخص کل برای اولین بار بعد از ۹ ماه روند ریزشی توانست در بالای ابر کومو در اندیکاتور ایچیموکو تثبیت شود. این حرکت نشانی از شروع یک روند صعودی است.

    اما از آنجایی که شاخص کل در سطح ۱.۲۷۰ تا ۱.۳۰۰ مقاومت مهمی را در پیش رو دارد احتمالا در هفته پیش رو با نزدیک شدن به مقاومت‌های مطرح شده، شدت عرضه‌ها فزونی گیرد. از طرف دیگر شکل ابر کومو در اندیکاتور ذکر شده و تشکیل یک دره توسط آن، احتمال صحت نظریه مطرح شده را در سطح بالاتری قرار می‌دهد. بنابراین عقب نشینی شاخص کل در مقاومت‌های اشاره شده کاملا محتمل است.

    منبع: گسترش نیوز

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان