تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۱۷ تير ۱۴۰۰

واکنش قیمت سکه به نوسان طلا

دلار آمریکا معاملات امروز را با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته آغاز کرد، اما در ادامه کاهشی شد. بازار متشکل تعطیل بود. قیمت درهم زیر مرز ۶۸۵۰ تومان قرار داشت و به دلار کمک نکرد.

قیمت طلا و سکه رویداد۲۴ قیمت طلای جهانی تا نزدیکی 1815 دلار بالا رفت و قیمت سکه را به بالای 10 میلیون و 700 هزار تومان کشاند. دامنه نوسان قیمت دلار بازار آزاد در روز تعطیلی بازار متشکل محدود بود.

دلار آمریکا معاملات آخرین روز هفته را با قیمت 25 هزار و 20 تومان آغاز کرد. قیمت دلار عصر روز گذشته روی 24 هزار و 900 تومان بود. قیمت دلار در طول معاملات امروز کاهش یافت. به کانال 24 هزار تومان بازگشت و روی 24 هزار و 970 تومان قرار گرفت.

تحلیل‌گران معتقد بودند قیمت درهم امارات در طول معاملات امروز اهمیت زیادی برای دلار دارد و می‌گفتند نوسان درهم بالای 6 هزار و 900 تومان به رشد بیشتر قیمت دلار کمک می‌کند و قرار گرفتن درهم زیر 6 هراز و 850 تومان ممکن است قیمت دلار را به سمت پایین بکشد. قیمت درهم امروز در حوالی 6 هزار و 830 تومان قرار داشت، اما حجم معاملات در بازار درهم بسیار پایین بود. به هر روی با فرض مطرح شده، درهم می‌بایست به عنوان یک نیروی نزولی بر قیمت دلار اثر گذاشته باشد.

تعطیلی بازار متشکل ارزی

بازار متشکل ارزی امروز تعطیل بود و معامله‌ای در آن انجام نشد. علت تعطیلی بازار متشکل نیز طبیعتا مصوبه هیات وزیران مبنی بر تعطیلی کلیه دستگاه‌های اجرایی در روزهای پنج‌شنبه تا پایان مرداد ماه و همچنین اطلاعیه شورای هماهنگی بانک‌ها بود. احتمالا تعطیلی بازار متشکل و پایین بودن حجم مبادلات در محدود شدن دامنه نوسان قیمت دلار در طول معاملات امروز صبح موثر بود.

افزایش قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 10 میلیون و 660 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در ساعات 11 صبح امروز 10 میلیون و 680 هزار تومان بود. افزایش قیمت سکه در شروع معاملات امروز تحت تاثیر رشد نرخ دلار بود، زیرا طلای جهانی در این مقطع به زیر 1800 دلار بازگشته بود. اما در ادامه معاملات قیمت طلای جهانی روند افزایشی را دنبال کرد و تا نزدیکی 1815 دلار نیز پیش رفت و قیمت دلار قدری کاهش یافت. در نتیجه در ادامه معاملات طلای جهانی باعث افزایش قیمت سکه شد.

در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به وقت ایران قیمت طلای جهانی 1797 دلار و قیمت دلار 25 هزار تومان بود. با این حساب اندازه حباب سکه 10 میلیون و 680 هزار تومانی اندکی زیر یک درصد محاسبه می‌شد. سکه ظرفیت رشد بیشتر را حتی در این سطوح قیمتی برای طلای جهانی داشت. البته قرار گرفتن طلای جهانی زیر 1800 دلار گذشته از مسئله ارزش ذاتی از نظر روانی نیز برای سکه مهم بود. به هر حال در ادامه معاملات طلای جهانی رشد کرد و بالای 1800 دلار قرار گرفت و باعث شد قیمت سکه در ساعت 13 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران در نزدیکی 10 میلیون و 720 هزار تومان قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا افزایش یافت


در جمع‌بندی می‌توان گفت دلار آمریکا معاملات امروز را با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته آغاز کرد اما در ادامه کاهشی شد. بازار متشکل تعطیل بود. قیمت درهم زیر مرز 6850 تومان قرار داشت و به دلار کمک نکرد. طلای جهانی تا نزدیکی 1815 دلار رشد کرد و سکه را به بالای مرز 10 میلیون و 700 هزار تومان کشاند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت سکه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان