تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

حباب قیمت سکه در آستانه منفی شدن!

معامله گران چه پیش بینی از قیمت سکه در بازار امروز دارند؟ اگر قیمت سکه نتواند از محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عبور کند، فروشندگان فعال خواهند شد و ممکن است حباب سکه در مدار منفی قرار بگیرد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

رویداد۲۴ قیمت سکه امامی از لحاظ ذاتی، ارزش خرید بالایی پیدا کرده است، ولی معامله گران تمایل زیادی به خرید فلز گران بهای داخلی نشان نداده اند. عدم تمایل زیاد به خرید سکه موضوع موجب شده است که این فلز گران بها، توان شکست محدوده مقاومتی ۱۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از خود نشان ندهد. امروز نیز اگر قیمت سکه نتواند از محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عبور کند، فروشندگان فعال خواهند شد و ممکن است حباب سکه در مدار منفی قرار بگیرد.

حباب ۴۰ هزار تومانی در بازار سکه

در انتهای هفته گذشته، ارزش ذاتی قیمت سکه در حدود ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بود و فاصله ای ۴۰ هزارتومانی با قیمت بازار داشت. حباب ۴۰ هزار تومانی به راحتی می تواند درصورتی که روز شنبه سکه و دلار حرکت هماهنگی نداشته باشند، از بین برود. به صورت فرضی اگر قیمت دلار در محدوده ۲۵ هزار تومان باقی بماند و سکه به محدود۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان برگردد، امکان صفر یا منفی شدن حباب فلز گران بهای داخلی وجود خواهد داشت.


بیشتربخوانید: پیش‌بینی آینده قیمت طلا با حذف مالیات خرید

    ریسک پایین خرید سکه؟

    به گفته فعالان، در حالی که بخشی از معامله گران به دلیل نزدیک شدن قیمت سکه به محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، انتظار افزایش فروش ها و افت این فلز گران بها را دارند، دسته دیگری از معامله گران معتقدند،‌ بهترین زمان برای قرار گرفتن در موقعیت خرید است. بر اساس گفته های برخی از معامله گران، حباب سکه به تنها ۴ دهم درصد رسیده است و این به معنای ریسک پایین خرید فلز گران بهای داخلی است.با این حال، تنها افت قیمت دلار به زیر محدوده ۲۴هزار و ۸۰۰ کافی است که سکه بازان را دچار ضرر معنادار کند. در واقع بیشتر از حباب سکه، از نگاه برخی فعالان، علامت دلار اهمیت دارد.

    منبع: اقتصاد نیوز
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان