تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۵ تير ۱۴۰۰

هشدار سازمان جهانی بهداشت به شیوع گونه‌های خطرناک‌تر کرونا

 کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت، نسبت به احتمال زیادِ پیدایش گونه‌های جدید ویروس کرونا که ممکن است خطرناک‌تر باشند، هشدار داد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴ کارشناسان این کمیته که به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت مشاوره می‌دهند در بیانیه‌ای یادآور شدند: پایان بیماری همه‌گیر کرونا دور است. 

آن‌ها اضافه کردند: احتمال پیدایش و شیوع گونه‌های نگران‌کننده جدید که احتمالا خطرناک‌تر هستند و حتی مهار آن دشوارتر است، وجود دارد.

دیدیه اوسین، رئیس فرانسوی این کمیته در یک نشست خبری تاکید کرد: روندهای اخیر نگران‌کننده است. ۱۸ ماه پس از اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی بهداشت عمومی، ما همچنان به دنبال ویروس هستیم و ویروس همچنان ما را دنبال می کند.


بیشتر بخوانید: تغییر کرونای دلتا به دلتا پلاس/ نحوه درمان و زمان مراجعه به پزشک چگونه است؟


در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت چهار گونه ویروس کرونا را در دسته گونه‌های «نگران‌کننده» طبقه بندی کرده است که شامل گونه‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا می‌شود. گونه دلتا که منشا آن از هند است، بسیار مسری‌تر از بقیه گونه‌ها معرفی شده که در برابر واکسن‌ها کمی مقاوم‌تر است.

به گزارش یورونیوز، پروفسور اوسین تاکید کرد که این کمیته دو توصیه اصلی را ارائه داده است که یکی از آن‌ها دفاع از دسترسی عادلانه به واکسن‌ است. وی درباره دومین موضوع گفت که با توجه به نابرابری در دسترسی به واکسن، تزریق دُز سوم که برخی از شرکت‌های داروسازی مانند بیون‌تک و فایزر اشاره کرده‌اند، توصیه نمی‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان