تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

چرا وزارت بهداشت با ورود هلال احمر برای تسریع واکسیناسیون مخالف است؟

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت‌: با وجود تمایل، توان و ظرفیت ما، تاکنون درخواستی از سوی وزارت بهداشت برای تسریع روند واکسیناسیون در کشور از هلال احمر نشده است.

چرا وزارت بهداشت با ورود هلال احمر برای تسریع واکسیناسیون مخالف است؟

رویداد۲۴ محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد این‌که چرا هلال احمر برای تسریع روند واکسیناسیون ورود نمی‌کند، گفت: تا به حال درخواستی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر ورود به چرخه واکسیناسیون نشده است. اگرچه ما ۳ بار درخواست داده‌ایم.

او افزود: اگرچه در بحث واکسیناسیون در برخی از شهر‌ها از جمله اهواز و به تازگی نیز در شهر قم به همت معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر استان با دانشگاه علوم پزشکی همکاری‌هایی نیز در بحث واکسیناسیون صورت گرفته است، اما این‌که هلال احمر به شکل رسمی همچون اورژانس کشور بخواهد وارد روند واکسیناسیون شود، علی رغم تمایل، توان و ظرفیت ما، باید بگویم خیر، درخواستی از ما نشده است.

قوسیان مقدم با اشاره به ظرفیت‌های این جمعیت گفت: هرجا از ما درخواستی شده است، ما با کمال میل و اشتیاق برای خدمت‌رسانی ورود کرده‌ایم، در حوزه تامین واکسن و قرنطینه مرز‌ها هلال احمر تلاشی بی‌دریغ داشته است، اما امیدورایم بعد از تغییر و تحول‌ها نگاه محتاطانه به این جمعیت را شاهد نباشیم.


بیشتر بخوانید: گروه‌های سنی جدید واکسیناسیون در کشور اعلام شد


سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد تکمیل تعهدات اولیه جمعیت هلال احمر در حوزه تامین ۱۰ میلیون واکسن وارداتی توضیح داد: اگرچه تعهد اولیه ما بعد از صدور مجور ۱۰ میلیون واکسن بوده است و ما فرای آن توانسته‌ایم واکسن وارد کنیم، اما همچنان هم در تدارک هستیم که مقدمات جدید را برای ورود محموله‌های بعدی به کشور فراهم کنیم.

او در پایان گفت: در راستای تامین واکسن مورد نیاز کشور علاوه بر تولیدات داخلی، توافقات جدید با شرکای بین‌المللی در حال انجام است اگرچه نگاه بانک مرکزی، دولت جدید و همراهی وزارت خارجه هم در این میان تعیین‌کننده است.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان