تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهور هائیتی

رئیس‌جمهور هائیتی چندی پیش در محل اقامت خود در پورتوپرنس ترور شد تشییع جنازه جونل موئیز روز جمعه برگزار شد. تشییع پیکر او در مقبره خانوادگی او برگزار شد که در فاصله اندکی از آن، هزاران نفر برای شرکت در تظاهرات حاضر شده بودند. این مراسم در باغ خانوادگی موئیز در کپ هائیتین برگزار شد.

مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهور هائیتی

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری رویترز مراسم خاکسپاری ر ئیس‌جمهور هائیتی روز جمعه ۲۳ جولای برگزار شد. جونل موئیز روز چهارشنبه ۷ ژوئن ۲۰۲۱ در منزل شخصی خود توسط افراد ناشناس ترور شد. مضنونین این حادثه دستگیر شدند.

گفته می‌شود یک «جوخه ترور خارجی» عمدتا متشکل از نظامیان بازنشسته کلمبیایی، عاملان قتل رئیس‌جمهور این کشور در اقامتگاهش بودند.


بیشتر بخوانید: رئیس‌جمهور هائیتی در خانه خود کشته شد

دستگیری مضنونین ترور رئیس‌جمهور هائیتی


پلیس هاییتی می‌گوید اگر چه عاملان قتل رییس جمهوری خود را ماموران مبارزه با مواد مخدر آمریکا جا زده‌اند امکان ندارد این عده واقعا ماموران آمریکا بوده باشند. هنوز روشن نیست چه کسانی پشت این سوءقصد هستند و دلیل آن چه بوده است.

گفته می‌شود به دنبال شلیک و تیراندازی در مراسم کفن و دفن «جوونل موئیز» رئیس‌جمهور هائیتی، مقامات آمریکا و سازمان ملل از این مراسم فرار کردند. در تصاویر روز عکس‌هایی از مراسم خاکسپاری جونل موئیز رئیس‌جمهور هائیتی را ببینید.

منبع: reuters

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان