تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نماینده اصفهان در مجلس یازدهم:

جمهوری اسلامی تحت فشار چیزی را امضا نخواهد کرد/ دولت آینده، مذاکرات را با سرعت به پیش می‌برد

یک نماینده مجلس گفت: ایران تحت فشار چیزی را امضا نخواهد کرد. دولت سیزدهم با پشتوانه مردمی که دارد و با درس گرفتن از ناکامی‌های دولت قبلی، می‌تواند مذاکرات را به سرعت به سرانجام برساند.

جمهوری اسلامی تحت فشار چیزی را امضا نخواهد کرد/ دولت آینده، مذاکرات را با سرعت به پیش می‌برد

رویداد۲۴ عباس مقتدایی خوراسگانی، نماینده اصفهان در مجلس یازدهم درباره تبدیل شدن موضوع آب خوزستان به یک مسئله امنیتی اظهار داشت: مسئله‌ای که بسیار اهمیت دارد مدیریت در زمینه آب است. درست است که در زمینه آب کمبود داریم، اما کمبود واقعی ما مدیریت مدبرانه است. اگر همین آب موجود به نحو شایسته مدیریت شود می‌تواند به سرعت همه طرف‌هایی که نیازمند به آب هستند را مورد توجه ویژه قرار دهد.

 وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور در زمینه آب نه برنامه‌ای داشته و نه نیاز خود را به مجلس شورای اسلامی مطرح کرده و نه لایحه‌ای آورده است؛ وزیر نیرو هم در این زمینه ترک فعل‌های بسیار زیادی داشته است. قوانین و مقررات موجود کشور مثل قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال ۱۳۶۱ و بسیاری از مصوبه‌هایی که مربوط به رودخانه‌ها و آبراهه‌هایی است که مورد توجه قرار نگرفته و دوراندیشی نشده است.

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه دوراندیشی نکردن یعنی در سال‌های آینده مشکلات بیشتر خواهد شد، افزود: اکنون دو مشکل داریم؛ کمبود بارش و کمبود مدیریت توانمند؛ امیدواریم در دولت سیزدهم این نقیصه‌ها با مدیریت و درایت مرتفع شود و بتوانیم در توزیع، تامین، حفظ و نگهداری آب و استفاده بهینه از توسعه کشاورزی مبتنی بر آبیاری‌های غیر غرق‌آبی و نظایر آن اقدامات موثر انجام دهیم. به نظر می‌رسد دولت آقای رئیسی وارث ناکارآمدی‌های دولت قبلی است که در زمینه آب و خیلی زمینه‌های دیگر کم‌کاری‌هایش باعث لاغر شدن استان‌ها از نظر تامین منابع آبی شده است.


بیشتر بخوانید: علی لاریجانی: این کاندیدا‌ها از کره مریخ آمده اند که شریک وضع موجود نیستند؟ /ممکن است حزب تشکیل دهم


نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تعیین تکلیف برجام با بیان اینکه ما با طرف مقابل‌مان در برجام به صراحت صحبت کرده‌ایم، گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت فشار چیزی را امضا نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران مواضع اصولی دارد، ما هر عهدی ببندیم بر آن عهد پایبندیم، اما طرف مقابل اگر بدعهدی کند باید تنبیه شود. اکنون آمریکایی‌ها باید بپذیرند که پیمان‌شکنی آن‌ها سبب خسارت بر منافع ملی ایران شده است و باید بهای آن را بپردازند. دولت آقای روحانی دولتی نبود که از پس کار بر بیاید. دولت سیزدهم با پشتوانه مردمی که دارد و با درس گرفتن از ناکامی‌های دولت قبلی، می‌تواند مذاکرات را به سرعت به سرانجام برساند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: اکنون دولت دوازدهم کنار می‌رود و دولت سیزدهم است که با اتکاء به مجلس و دولت می‌تواند وضعیت بهتری را برای کشور رقم بزند. دولت دوازدهم حرف‌های زیادی زده که عملیاتی نشده است، دولت سیزدهم باید بداند که از اولین روز‌ها و ساعاتی که شروع به فعالیت می‌کند، مواضع اصولی ایران را باید احصا کند. البته معتقدم در روز‌های آینده و با تغییر دولت قدرت و قوت ما در منطقه افزایش پیدا می‌کند و افزایش پیدا کردن قدرت ما در آسیا باعث می‌شود که مجموعه اتکایی ما به برجام نسبت به کشور‌های اروپایی کاهش پیدا کند و این خودباوری اکنون در ما شکل گرفته که اگر در آسیا سرمایه‌گذاری کنیم و از کشور‌های آسیایی کمک بگیریم، بیشتر می‌توانیم منافع ملت را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها نیز بهتر است بدانند که در اولین هفته‌های عمر کاری دولت جدید اگر وارد مذاکرات عملیاتی و تأمین خواسته‌های ایران شوند، ممکن است آخرین فرصت‌ها را بهره بگیرند وگرنه دولت آینده، یک دولت جدی، مقتدر و توانمند برای تامین منافع ملی ایران است.

این نمایده مجلس درباره تعامل مجلس و دولت در مورد برجام گفت: ما در قضیه حمایت از دولت سیزدهم در موقع رأی اعتماد به وزیران، با کابینه صحبت خواهیم کرد که بدانند حمایت ما تا زمانی است که آن‌ها بالاترین حد منافع ملی را برای کشور تامین کنند. به ویژه وزارت خارجه و برخی از وزارتخانه‌های دیگر مثل وزارت صمت و وزارت اقتصاد در دولت آینده به گونه‌ای از سوی مجلس وزرایشان انتخاب خواهند شد و به آن‌ها رای اعتماد داده خواهد شد که بتوانند کم کاری‌های مفرط سال‌های گذشته را به صورت جهشی و با سرعت بیشتر مرتفع سازند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
0
همشهری بی خرد - آقای روحانی نتوانست و دولت رئیسی با پشتوانه مردمی که دارد می تواند. فکر میکنید با چنین آدمهایی که ایدئولوژی های بدون پشتوانه شان بر عقلشان حاکم است وضع مملکت قرار است بهتر شود. راند آخر است چون هسته قدرت شفاف به میدان آمده است
نظرات شما
پیشخوان