تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان‌ها در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از رشد ۱۰۰ درصدی میزان مراجعه مبتلایان نسبت به ۲ هفته قبل خبر داد.

افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان‌ها در خوزستان

رویداد۲۴ دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته برای اولین بار ۴ هزار مبتلا به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که این میزان نسبت به ۲ هفته قبل ۲برابر شده است.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های رازی و امیرالمومنین (ع) اهواز اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) و سینا نیز به چرخه پذیرش بیماران کرونایی اضافه شده‌اند و ممکن است هفته آینده مجبور شویم بیمارستان‌های دیگری را هم درگیر کرونا کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به افزایش آمار مراجعه بیماران مبتلا و مشکوک به بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هزار و ۲۵۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که این تعداد مرتبا در حال افزایش است.

احتمال قرمز شدن برخی مناطق استان از هفته آینده

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳ شهرستان خوزستان قرمز هستند و احتمال افزایش شهرستان‌های قرمز استان در هفته آینده وجود دارد.

ابول‌نژادیان در پاسخ به این پرسش که چند درصد از بیماران خوزستانی به سوش دلتا مبتلا شده اند، گفت: در حال حاضر بیماران مثبت کرونایی در خوزستان به ۲ نوع ویروس آلفا (انگلیسی) و دلتا (هندی) مبتلا هستند که به دلیل مسری بودن نوع دلتا، احتمال غالب شدن سوش دلتا در استان وجود دارد.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند. تاکنون ۶۵۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان