تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

تزریق واکسن کرونا به زندانیان کشور تا ۱۰ روز آینده

معاون وزیر بهداشت با بیان این که درصد رعایت پروتکل‌ها در زندان‌ها ۲برابر از جامعه بیرون زندان بیشتر است، افزود: کسانی که در زندان‌ها حضور دارند، هیچ فرقی با افراد دیگر از منظر سلامت ندارند.

تزریق واکسن کرونا به زندانیان کشور تا ۱۰ روز آینده

رویداد۲۴ دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در مراسم واکسیناسیون زندانیان سراسر کشور علیه ویروس کرونا که امروز همزمان با عید غدیر به طور رسمی در زندان اوین آغاز شد، گفت: ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل زندان‌های کشور را برای نوبت اول می‌توان با ظرفیتی که وجود دارد، واکسیناسیون کرد.

وی افزود: برای نوبت دوم هم نگرانی وجود ندارد. ما هر دو هفته یک بار گزارش کل زندان‌های کشور رصد می‌کنیم.

رئیسی تصریح کرد: درصد رعایت پروتکل‌ها در زندان‌ها ۲برابر بیشتر از جامعه است و کسانی که در زندان‌ها حضور دارند هیچ فرقی با افراد دیگر از منظر سلامت ندارند.

او با ابراز خرسندی از اجرای واکسیناسیون در زندان‌های سراسر کشور گفت: در ارتباط با موضوع زندان‌ها این اولین همکاری ما نیست. ما همکاری خیلی قدیمی و تنگاتنگی از سال‌ها و دهه‌های قبل داریم. امیدوارم بتوانیم بیش از پیش به ویژه در حوزه سلامت همکاری داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: آغاز واکسیناسیون دانشگاه تهرانی ها/ دانشجویان کارشناسی تا پایان آذر واکسن می‌زنند


وی اظهار کرد: در این زمینه خیلی خوب عمل شده و در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به زندان‌های سایر کشور‌ها در مهار و کنترل اپیدمی کرونا بسیار خوب عمل شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی انجام شد و من فکر می‌کنم که سیستم قرنطینه معکوسی که در زندان‌ها ایجاد شد، یک مدل خوبی بود و در این شرایط به خوبی جواب داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: کار دیگری که انجام شد، موضوع کاهش تراکم زندان‌ها بود و اعطای مرخصی‌ها بسیار توانست در این زمینه کمک کند. بر اساس آمار‌هایی که رصد کرده ایم، حدود ۴۵ درصد کاهش تراکم در زندان‌ها صورت گرفت که بسیار کار خوب و مسئولانه‌ای بود که قوه قضاییه پذیرفت و جای تشکر دارد.

وی اظهار کرد: بر اساس سند ملی واکسیناسیون که مصوب ستاد ملی مقابله با کروناست، در فاز یک کادر بهداشت و درمان را واکسینه کردیم و در فاز دوم واکسیناسیون گروه‌های سنی و به ویژه سالمندان را انجام دادیم و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد، گروه هدف ۶۰ سال به بالا که در فاز دوم بود، بیش از ۷۰ درصد از واکسیناسیون آن‌ها انجام شده و به سراغ گروه‌های سنی پایین‌تر رفته ایم و حتی در برخی از استان‌ها واکسیناسیون گروه سنی ۴۵ سال شروع شده است.

رئیسی با اشاره به انجام واکسیناسیون ۸۰ درصد از افراد دارای بیماری زمینه‌ای گفت: ۲۰ درصد دیگر این افراد نیز هفته گذشته ابلاغ شده است تا انجام شود و امروز به طور رسمی وارد فاز سوم شدیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در فاز سوم جمعیت‌ها و مشاغل پرخطر هست که یکی از اولویت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، مراکز تجمعی مانند زندان هاست که امروز انجام می‌شود. در همین جا اعلام می‌کنم که هیچ محدودیتی برای تامین واکسن برای شما نداریم و هر لیستی که به ما داده شود، حتما واکسیناسیون آن‌ها انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، هیچ محدودیتی در ارتباط با نوع واکسن نیز وجود ندارد و هر آنچه که به مردم عادی زده می‌شود، به مددجویان نیز همان واکسن تزریق خواهد شد. فکر می‌کنم با توجه به ظرفیتی که وجود دارد، ظرف یک هفته تا ۱۰ روز کل زندان‌های کشور را برای نوبت اول می‌توان واکسینه کرد. برای نوبت دوم نیز کاملا آمادگی داریم.

وی تاکید کرد: در ارتباط با موجودی واکسن هیچ نگرانی نباید وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا ، زندان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان