تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

عملکرد متمایز بانک ملت در بهار ۱۴۰۰

بررسی عملکرد بانک ملت در ۳ ماهه ابتدایی ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دو بانک خصوصی شده دیگر یعنی صادرات و تجارت نشان می‌دهد این بانک عملکردی متمایز داشته و سودآوری بالایی برای سهامداران خود به ثبت رسانده است.

رویداد۲۴ بررسی عملکرد بانک ملت در3 ماهه ابتدایی 1400 و مقایسه آن با دو بانک خصوصی شده دیگر یعنی صادرات و تجارت نشان می دهد این بانک عملکردی متمایز داشته و سودآوری بالایی برای سهامداران خود به ثبت رسانده است.

عملکرد متمایز بانک ملت در بهار ۱۴۰۰

در صورت های مالی 3 ماهه شاهد جهش 256 درصدی سود خالص بانک هستیم؛ این جهش یکی از بالاترین رشد نرخ سود در بین بانک ها است

از نکات مهم در این گزارش می توان به تثبت درآمد بیش از 5600 میلیاردی ناشی از درآمدهای کارمزد اشاره داشت که رشد قابل توجه 82 درصدی داشته و بیان گر آن است سود محقق شده نیز عملیاتی است

مقایسه عملکرد وبملت با دو بانک خصوصی شده دیگر حاضر در بورس تهران، نشان می دهد وبملت عملکردی متمایز را داشته و با فاصله ای معنادار رقبایش را پشت سر گذاشته است:

  سود محقق شده 3 ماهه (میلیارد تومان)

نام بانک

2087

بانک ملت

86

بانک تجارت

77

بانک صادرات

 

وبملت در سه ماهه به ازای هر سهم 101 ریال سود محقق کرده؛ در حالی که وتجارت و وبصادر به سود 4 ریالی بسنده کردند.

  EPS شده 3 ماهه (ریال)

نام بانک

101

بانک ملت

4

بانک تجارت

4

بانک صادرات

 

نرخ کفایت سرمایه در بانک ملت نیز تنها یک گام به عدد مطلوب 8 فاصله داشته و نشان از وضعیت بسیار خوب بانک دارد این در حالی است که نرخ کفایت سرمایه در بانک صادرات منفی نیم درصد و در بانک تجارت نیز منفی 6 درصد است.

نسبت کفایت سرمایه

نام بانک

7.74

بانک ملت

6.8-

بانک تجارت

0.05-

بانک صادرات

عملکرد متمایز بانک ملت در بهار ۱۴۰۰

وضعیت مالی و سود انباشته در بانک ملت نیز با فاصله بالایی به نسبت دو بانک دیگر خصوصی شده قرار گرفته و نشان می دهد وضعیت بانک در این شاخص مهم نیز در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

عملکرد متمایز بانک ملت در بهار ۱۴۰۰

در وضعیت تراز عملیاتی نیز بانک ملت با فاصله زیادی به نسبت سایر بانک ها قرار داشته و هر ماه شاهد ثبت تراز های مثبت بالای 1000 میلیاردی در این بانک هستیم.

برچسب ها: بانک ، بانکداری
نظرات شما
پیشخوان