تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
با تلاش کارکنان فولاد مبارکه محقق شد:

ثبت رکورد بارگیری و حمل ریلی تختال صادراتی در تیرماه ۱۴۰۰

در سال «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» و با همت و تلاش کارکنان فولاد مبارکه رکورد بارگیری و حمل ریلی تختال صادراتی به میزان ۶۷۹۴۰ تن در تیرماه ۱۴۰۰ به ثبت رسید.

فولاد مبارکه

رویداد۲۴ رئیس راه‌آهن شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: یکی از فعالیت‌های مهمی که در حوزه راه‌آهن فولاد مبارکه انجام می‌شود حمل محصولات صادراتی از مبدأ فولاد مبارکه به مقصد مشتریان است.
میرسول میراسدی افزود: در قالب برنامه صادراتی برای حمل تختال در تیرماه، برنامه‌ریزی برای تأمین واگن و هماهنگی‌های لازم با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد و از دو مدل واگن استفاده کردیم: یکی واگن‌های لبه‌کوتاه که مخصوص حمل محصولات و واگن‌های لبه‌بلند که مخصوص حمل مواد اولیه هستند.
وی ادامه داد: در نتیجه در تیرماه موفق به ثبت رکورد بارگیری و حمل ریلی تختال به میزان ۶۷۹۴۰ تن تختال برای صادرات به مقصد مشتریان شدیم. شایان‌ذکر است رکورد قبلی در اردیبهشت‌ماه و به میزان ۵۸۷۷۴ تن بوده است.

رئیس راه‌آهن فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مزایای حمل ریلی نسبت به حمل جاده‌ای حمل ایمن و ارزان‌تر کالا است که تلاش می‌شود بخش زیادی از این حمل را به‌صورت ریلی انجام داده تا هزینه تمام‌شده برای ارسال کالا کمتر باشد.

وی همکاری فزاینده راه‌آهن جمهوری اسلامی، تأمین واگن‌های خالی توسط شرکت‌های حمل ریلی، استفاده از واگن‌های لبه‌بلند یکی از شرکت‌های حمل ریلی، افزایش فعالیت و عملکرد پیمانکار تخلیه واگن و همکاری همکاران واحد فولادسازی فولاد مبارکه را ازجمله عوامل موفقیت و دست‌یابی به این رکورد عنوان کرد.
میراسدی تصریح کرد: باید تلاش کنیم در آینده با توسعه زیرساخت‌های ریلی این عدد را به عدد‌های بالاتری ارتقا دهیم تا منافع حاصل از آن به فولاد مبارکه برگردد.

در این خصوص رئیس آماده‌سازی و انبار تختال فولاد مبارکه نیز این رکورد را در ادامه عملکرد موفقیت‌آمیز واحد آماده‌سازی تختال در چند ماه اخیر عنوان کرد و گفت: این عملکرد و رکورد به پشتوانه حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت ناحیه و عزم راسخ کارکنان واحد آماده‌سازی تختال، ابلاغ فرایند‌های موجود و همکاری واحد‌های پشتیبانی و برنامه‌ریزی بهینه به دست آمده است.

محسن احمدی افزود: از حمایت‌های مدیریت ناحیه فولادسازی، واحد راه‌آهن، واحد برنامه‌ریزی، کنترل کیفی فولادسازی، برنامه‌ریزی فولادسازی، برنامه‌ریزی حمل محصولات، بازاریابی، فروش و همچنین شرکت‌های پیمانکاری که در دست‌یابی به این رکورد ایفای نقش کردند قدردانی می‌کنم.

رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه نیز در خصوص ثبت این رکورد گفت: در چهارماهه ابتدای سال جاری ۲.۸ میلیون تن انواع محصولات فولاد مبارکه به مقصد مشتریان داخلی و صادراتی ارسال گردید که در نوع خود نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته رکورد جدیدی در تحویل کالا به مشتریان محسوب می‌شود و این میزان حمل نسبت به سال قبل ۲ درصد بالاتر است.

مجید فخاری افزود: در سال جاری ۷۶۸ هزار تن تختال، ۱.۱۴ میلیون تن محصولات گرم و ۵۸۸ هزار تن محصولات سرد و پوشش‌دار از طریق حمل جاده‌ای و ریلی به مقصد مشتریان داخلی و صادراتی ارسال گردید که بالاترین میزان رشد حمل محصولات مربوط به تختال با ۶۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل است و نوردکاران کشور توانسته‌اند به‌طور مستقیم، حجم قابل‌توجهی از مواد اولیه موردنیاز خود را از فولاد مبارکه دریافت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته رکورد جدیدی نیز در زمینه حمل ریلی ماهیانه تختال رقم خورد و ۶۷۹۴۰ تن از این محصول با بهره‌گیری از ناوگان ریلی موجود به مقاصد موردنظر ارسال گردید.

رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات تصریح کرد: دستاورد‌های به‌دست‌آمده در حوزه حمل محصولات در سایه تلاش، همدلی و مساعدت کلیه همکاران واحد‌های برنامه‌ریزی حمل محصولات، فروش داخلی و صادرات، نواحی تولید، راه‌آهن، انتظامات و باسکول محصولات و سایر قسمت‌های درگیر حاصل گردیده و انشاالله با تداوم بیش‌ازپیش آن شاهد دست‌یابی به موفقیت‌های مستمر در این حوزه باشیم.
نظرات شما
پیشخوان