تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

این خانه‌ها با تخفیف ۵۰ درصدی عرضه می‌شوند!

عضو هیئت مدیره عمران هشتگرد از فروش عرصه واحد‌های مسکن مهر هشتگرد خبر داده و گفته دارندگان مسکن مهر می‌توانند با ۵۰ درصد تخفیف عرصه واحد‌های مسکن مهر را بخرند.

خانه با تخفیف

رویداد۲۴ طبق تعاریف قانونی به زمین و مکانی که ساختمان روی آن بنا شده «عرصه» می‌گویند و «اعیان» بنا یا ساختمانی است که روی عرصه ساخته می‌شود.

در خصوص واحد‌های مسکن مهر، خریدار مسکن مهر مالک اعیان (واحد مسکونی) است، اما عرصه آن در مالکیت دولت (وزارت مسکن و شهرسازی) قرار دارد.
بیشتر بخوانید: آمار بانک مرکزی موجب تنش در بازار مسکن می‌شود/ دولت آدرس اشتباه از افزایش قیمت مسکن می‌دهد
اما قیمت عرصه مسکن مهر هشتگرد چقدر است؟ آنگونه که محمدعلی حاجی‌زاده، عضو هیئت مدیره عمران هشتگرد گفته: برای هر واحد مسکن مهر در پروژه‌های آپارتمانی به طور متوسط هزینه عرصه حدود ۲۰ میلیون تومان و در پروژه‌های ویلایی ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان است.

حاجی‌زاده از فروش عرصه با شرایط ویژه خبر داد و در این باره گفت: خرید عرصه به دو صورت نقد و اقساط امکان‌پذی است؛ در صورت خرید نقدی مالکان مسکن مهر مشمول ۳۰ درصد تخفیف هستند و در روش قسطی نیز ۳۰ درصد قیمت عرصه پرداخت شده و مابقی نیز بدون کارمزد طی ۵ سال تسویه می‌شود.

او همچنین گفته برای دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد علاوه بر این تخفیف، تخفیف ۵۰ درصدی در پرداخت نقدی و در اقساطی نیز ۲۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، دولت می‌خواهد از محل فروش عرصه پروژه‌های مسکن مهر تکمیل شود.

اما چرا خرید عرصه مهم است؟ در تعاریف حقوقی گفته می‌شود قیمت اعیان (ساختمان) بعد از گذشت چند سال نزولی می‌شود. اما اگر مالکان ساختمان، مالک عرصه هم باشند، به نسبت قدرالسهم اعیان خود، صاحب عرصه هم می‌شوند. از طرف دیگر متراژ عرصه به خصوص در مورد مجتمع‎‌های مسکونی و تجاری زیاد است و مالکان می‌توانند سهمی از این زمین داشته باشند.

اما درباره این ماجرا نکته مهم این است که بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی در دو دولت صرف ساخت و تجهیز مسکن مهر شد و این واحد‌ها تکمیل نشد. حالا دولت می‌خواهد با فروش عرصه منابع مالی این پروژه را تامین کند!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
نظرات شما
پیشخوان