تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

وزیر خارجه افغانستان: آماده صلح مشروط با طالبان هستیم

ما از تلاش‌ها برای متقاعد ساختن طالبان برای لزوم صلح و سازش سیاسی استقبال می‌کنیم‌، اما تحریک این گروه برای ادامه خشونت و همکاری با تروریست‌های خارجی را نمی‌پذیریم.

وزیر خارجه افغانستان: آماده صلح مشروط با طالبان هستیم

رویداد۲۴ وزیر خارجه افغانستان از آمادگی دولت برای صلح مشروط با گروه طالبان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ایزوستیا، «محمد حنیف اتمر»، وزیر خارجه افغانستان اعلام کرد که دولت آماده است تا بنا به شروطی با گروه طالبان صلح کرده و قدرت را با آن تقسیم کند.

وزیر طی اظهاراتی گفت: «بله، ما آماده همکاری با طالبان و مشارکت آن‌ها در دولت و صلح و تقسیم قدرت با آن‌ها هستیم».

وی در ادامه افزود: «ما شروط زیادی نداریم در واقع شرط ما یکی است و آن اینکه سرنوشت افغانستان با اراده آزاد مردم تعیین شود و افغانستان تهدیدی برای هیچ کشور دیگر نباشد، نیرو‌های تروریستی خارجی نیز در کشور حضور نداشته باشند».

اتمر گفت: «این تنها و مهم‌ترین اصل در حل و فصل سیاسی با طالبان است. دولت آماده است تا طالبان را به عنوان یکی از اجزای خود بپذیرد، به شرطی که از حمایت از تروریسم دست بردارد».

وی درباره تماس برخی کشور‌ها با طالبان گفت: «ما از تلاش‌ها برای متقاعد ساختن طالبان برای لزوم صلح و سازش سیاسی استقبال می‌کنیم، اما تحریک این گروه برای ادامه خشونت و همکاری با تروریست‌های خارجی را نمی‌پذیریم».

وزیر افغان درباره نقش ترکیه در حفاظت از فرودگاه کابل گفت: «ترکیه قصد ندارد امنیت فرودگاه کابل را تضمین کند، بلکه خدمات مهمی را در زمینه ناوبری هوایی، ارتباطات و ایمنی ارائه می‌دهد. چندین سرباز در داخل فرودگاه حضور خواهند داشت تا از خود محافظت کنند، اما امنیت واقعی داخل و خارج فرودگاه توسط دولت افغانستان تضمین می‌شود».

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: افغانستان ، طالبان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان