تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

این عادت‌های سرطان زا را ترک کنید!

 وب سایت سلامت و تناسب اندام eatthis در گزارش جدید، برخی از عاداتی را که می‌تواند منجر به تعدادی از سرطان‌های کشنده شود، برشمرده است.

تناسب اندام و رژیم غذایی

رویداد۲۴ این گزارش می‌گوید که پیشگیری از سرطان ممکن است فقط با اصلاح برخی از شیوه‌های زندگی مانند تغذیه، وزن بدن، فعالیت بدنی و سیگار کشیدن متوقف نمی‌شود.

این موارد تنها عناصر روزمره شما نیستند که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند؛ به گونه‌ای که برخی عادات غافلگیرکننده وجود دارند که می‌توانند منجر به سرطان شوند.

خواب ناکافی

مطالعات مکرر پزشکی به افراد مبتلا به داشتن خواب کافی هشدار می‌دهد (بزرگسالان هر شب ۷ تا ۹ ساعت با کیفیت خوب بخوابند) و تحقیقات فزآینده‌ای نشان می‌دهد که خواب کم خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

بنیاد ملی خواب ایالات متحده می‌گوید: خواب ناکافی ممکن است به طور غیر مستقیم خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد و کم خوابی با چاقی ارتباط تنگاتنگی دارد، بنابراین شیوع بسیاری از انواع سرطان را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، کمبود خواب با مشکلات سیستم ایمنی بدن مانند التهاب مداوم مرتبط است که تصور می‌شود خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

تنهایی

مطالعات به این نتیجه رسیده اند که تنهایی می‌تواند باعث التهاب در بدن شود. با گذشت زمان، این ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

بر اساس مطالعه منتشر شده در آنتی اکسیدان‌ها و ردوکس سیگنالینگ، التهاب مزمن ناشی از تنهایی، ممکن است مکانیسم اصلی ایجاد بیماری‌های جدی مانند تصلب شرایین، سرطان و بیماری‌های دژنراتیو باشد. در این زمینه، محققان فنلاندی دریافتند که افراد میانسال که احساس تنهایی می‌کردند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند.


بیشتربخوانید: عواملی که باعث کوچک شدن مغز می‌شوند

مکمل‌های غذایی

مقامات پزشکی به طور رسمی به عدم مصرف مکمل‌های ویتامین E و بتاکاروتن توصیه و بر خطر آن‌ها تاکید کرده اند؛ به گونه‌ای که این مکمل‌ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان یا بیماری قلبی را افزایش دهند.

جان وانگ محقق مرکز پزشکی شهر بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا می‌گوید: شواهد نشان می‌دهد که مصرف ویتامین E هیچ فایده‌ای ندارد و بتاکاروتن می‌تواند مضر باشد، زیرا خطر ابتلا به سرطان ریه را در افرادی که قبلاً در معرض خطر هستند، مانند افرادی که سیگار می‌کشند، افزایش می‌دهد کما اینکه می‌تواند با افزایش خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی یا سکته شود. 

تماشای تلویزیون

بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که بیش از دو ساعت در روز به تماشای تلویزیون می‌پردازند، در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در سنین پایین هستند.

انجمن سرطان آمریکا که به همه بزرگسالان توصیه می‌کند حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​ (یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید) در هفته انجام دهند، می‌گوید: فعالیت بدنی به بهبود سطح هورمون‌ها و نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

نظرات شما
پیشخوان