تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

واکسن اسپوتنیک ایرانی در مرحله تست نهایی / مجلس: اسپوتنیک به زودی وارد چرخه واکسیناسیون کشور می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: واکسن اسپوتنیک تولید ایران در حال حاضر تمامی مراحل خود را طی کرده است و برای موسسه گامالیای روسیه ارسال شده است و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است.

واکسن اسپوتنیک ایرانی

  رویداد۲۴حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت دارویی اکتورکو در البرز، گفت: شرکت اکتورکو در البرز توانایی تولید ۹۰۰ هزار دوز اسپوتنیک وی و ۳.۵ میلیون اسپوتنیک لایت در هر ماه را داراست و به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور، واکسن اسپوتنیک ایرانی مرحله تست‌های نهایی را سپری می‌کند.

شهریاری افزود: نتایج کارآزمایی بالینی واکسن اسپوتنیک لایت در آذربایجان و روسیه بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وی گفت: تزریق این نوع واکسن اسپوتنیک در سنین ۱۸ الی ۵۰ سال با موفقیت همراه شده و نتایج این مطالعات باعث شده است در شرایط بحرانی روسیه، سرعت واکسیناسیون جوانان به سرعت بالا رود و هم اکنون واکسن اسپوتنیک لایت در ۱۲ کشور به صورت گسترده تزریق می‌شود و اثرات مطلوبی در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واکسن اسپوتنیک تولید ایران در حال حاضر تمامی مراحل خود را طی کرده است و برای موسسه گامالیای روسیه ارسال شده است و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا ، کرونا
نظرات شما
پیشخوان