تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

بیانیه وزرای خارجه گروه ۷ درباره حمله به کشتی اسرائیل: همه شواهد ایران را مسئول این حمله نشان می‌دهد

وزرای خارجه کشور‌های موسوم به گروه ۷ (آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن) و نماینده عالی اتحادیه اروپا روز جمعه طی بیانیه‌ای مشترک، ایران را به دست داشتن در حادثه کشتی مرسر-استریت متهم کردند.

وزرای خارجه گروه ۷

  رویداد۲۴  وزرای امور خارجه کشور‌های گروه ۷ طی بیانیه‌ای مشترک، اظهارات بی پایه و اساس رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه کشتی مرسر-استریت را تکرار کردند.

وزرای خارجه کشور‌های موسوم به گروه ۷ (آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن) و نماینده عالی اتحادیه اروپا روز جمعه طی بیانیه‌ای مشترک، ایران را به دست داشتن در حادثه کشتی مرسر-استریت متهم کردند.

وزرای خارجه گروه ۷ و نماینده عالی اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کردند: «ما حمله غیرقانونی به یک کشتی تجاری در آب‌های اطراف سواحل عمان در روز ۲۹ ژوئیه [۷ مرداد]که یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانیایی طی آن کشته شدند را محکوم می‌کنیم.»

آن‌ها در ادامه بیانیه خود با متهم کردن ایران به دست داشتن در این حادثه، بدون ارائه کوچکترین شواهدی مدعی شدند: «این یک حمله عامدانه و هدفمند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بود. همه شواهد قابل دسترس به وضوح به ایران اشاره می‌کنند. هیچ توجیهی برای این حمله وجود ندارد.»

وزرای خارجه گروه ۷ و نماینده عالی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این بیانیه افزودند: «باید به کشتی‌ها اجازه داده شود که مطابق قوانین بین‌المللی آزادانه تردد کنند. ما همچنان همه توان خود را به کار خواهیم گرفت تا از کشتیرانی [آزاد]که اقتصاد جهانی به آن وابسته است، حفاظت کنیم تا [کشتیرانی]بتواند آزادانه و بدون اقدامات خشونت‌آمیز و غیرمسئولانه فعالیت کند.»

روز شنبه هشتم مردادماه نهاد انگلیسی موسوم به عملیات‌های تجاری دریایی انگلیس (UKMTO) مدعی شد که یک کشتی پنجشنبه شب (ششم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته شده است.

ساعاتی پس از انتشار این خبر، رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که کشتی حادثه‌دیده به نام «مرسر استریت» در مالکیت یک شرکت ژاپنی و تحت مدیریت یک شرکت اسرائیلی بوده است.

منابع غربی در ادامه از کشته شدن یک شهروند انگلیسی و یک شهروند رومانیایی در جریان حادثه کشتی مرسر استریت خبر دادند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
ولي همه ميدونين كار خود اسراييل هست، مگه نه؟
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
سفارت انگلستان از رفتن روحانی، و پس از آن از عدم تایید صلاحیت لاریجانی ناراحت است! بزودی ناراحتی و نگرانی ایشان نیز حل می شود.
نظرات شما
پیشخوان