تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

رجیستری گوشی‌های مسافری لغو می‌شود؟

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن همراه از رکود در بازار موبایل خبر داد و گفت: نتیجه جلسات برگزار شده در رابطه با لغو رجیستری گوشی‌های مسافری این است که وضعیت کسانی که با یک پاسپورت، یک گوشی در سال وارد کرده‌اند باید مجدداً بررسی شود تا حق کسی تضییع نشود.

رجیستری گوشی‌های مسافری لغو می‌شود؟

رویداد۲۴ ابراهیم درستی درباره تجدید نظر در لغو رجیستری گوشی‌های مسافری گفت: حدود ۴۰۰۰ گوشی از طریق اتباع یا با پاسپورت به کشور وارد شد که در این رابطه بعد از برگزاری جلسات به این نتیجه رسیدیم وضعیت کسانی که با یک پاسپورت، یک گوشی در سال وارد کردند مجدداً بررسی شود تا حق کسی تضییع نشود. اما اگر کسی با یک پاسپورت در یک سال پیش از یک گوشی وارد کرده خلاف قانون بوده است.

وی همچنین درباره وضعیت بازار موبایل گفت: قیمت گوشی بر مبنای قیمت دلار نوسان دارد، اما در حال حاضر کمبودی در این بازار وجود ندارد و قیمت‌ها نیز افزایش چندانی نداشته است.

البته به گفته این مقام صنفی، طی هفته‌های اخیر واردات برخی گوشی‌ها که طبق نظر سازمان مقررات با تلفن‌های ضروری ارتباط برقرار نمی‌کنند، تا زمان ساماندهی محدود شد، اما این گوشی‌ها فقط پنج درصد بازار را تشکیل می‌دهد و اثر چندانی بر قیمت ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن همراه در ادامه با بیان اینکه نباید جو روانی در بازار ایجاد شود، اظهار کرد: به طور کلی شرکت‌های وارد کننده ممکن است در نابسامانی‌های بازار دخیل باشند، اما مغازه‌داران در قیمت‌ها دخیل نیستند. به هر حال اکنون بر مبنای قیمت ارز، ثبات بر بازار موبایل حاکم است و تلفن همراه به وفور در بازار وجود دارد.

قیمت موبایل متناسب با نرخ ارز

وی با اینکه افزایش قیمت غیر متعارف در بازار موبایل وجود ندارد، تصریح کرد: اولین چیزی که بر قیمت گوشی اثرگذار بوده، قیمت دلار است. البته در حال حاضر رکود بر بازار حاکم و قدرت خرید مردم کم است که بر قیمت‌ها تاثیر دارد.

درستی همچنین درباره وضعیت تولید و واردات اقلام صوتی، تصویری و ... که در خودرو استفاده می‌شود، اظهار کرد: درصد زیادی از باندها، آمپلی فایر‌ها و قطعات آن‌ها در کشور قابل تولید است و درصد کمی از آن‌ها از طریق واردات تامین می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان