تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

سکه گران شد/ ریسک خرید کدام قطعات بالاست؟

هر قطعه سکه امامی از ابتدای هفته تاکنون ۲۶۶ هزار تومان گران شده است و طبق براورد‌های صورت گرفته حباب این سکه در حال حاضر ۱۰۸ هزار تومان است.

افزایش قیمت سکهرویداد۲۴ سکه در بازار اغلب به قیمتی متفاوت از قیمت تئوریک معامله می‌شود که علت اصلی آن را می‌توان به پیش‌بینی معامله گران از قیمت آتی طلا در بازارهای جهانی و نرخ دلار در بازار داخلی مرتبط دانست. چنانچه سرمایه‌گذاران این بازار قیمت جهانی طلا را صعودی پیش‌بینی کنند در این حالت سکه کمی بالاتر از قیمت تئوریک دادوستد خواهد شد؛ بنابراین قیمت سکه در عمل علاوه بر ارزش تئوریک خود به برآیند انتظارات سرمایه‌گذاران و بازیگران اصلی از آینده این بازار نیز وابسته است.

در بازار سکه اغلب افراد به‌اشتباه تفاوت قیمت بازار و قیمت تئوریک را به‌عنوان حباب قیمت سکه معرفی می‌کنند که این تلقی چندان صحیح نمی‌باشد. این درحالی‌که است که حباب در دانش مالی به تفاوت ارزش ذاتی یک سهم باقیمت جاری آن اطلاق می‌شود. در خصوص سکه نیز این برداشت صحیح‌تر است.

بررسی روند قیمت ها در بازار سکه حاکی از افزایش ۲۶۶ هزار تومانی قیمت سکه امامی از ابتدای هفته تاکنون است و سکه تمام بهار آزادی نیز در این مدت افزایش قیمت چشمگیر ۱۵۴ هزار تومانی را تجربه کرده است و نیم سکه نیز از ابتدای هفته تاکنون ۱۵۵ هزار تومان گران شده است و نیم سکه نیز در این مدت افزایش قیمت ۱۰۱ هزار تومانی و ربع سکه نیز در این مدت ۴۹ هزار تومان گران شده است.

سکه چقدر حباب دارد؟

همسو با افزایش خیره کننده قیمت ها در بازار سکه در یک هفته اخیر حباب سکه نیز در این مدت افزایش پیدا کرده است؛ طبق آخرین براوردهای صورت گرفته حباب سکه های امامی از ابتدای هفته تاکنون ۱۰۸ هزار تومان افزایش یافته است و در حال حاضر به ۶۷۹ هزار تومان رسیده است و حباب سکه تمام بهار آزادی نیز از ابتدای هفته تاکنون ۱۰۷ هزار تومان افزایش یافته است و در حال حاضر به ۱۱۳ هزار تومان رسیده است و حباب نیم سکه نیز در این مدت ۵۹ هزار تومان افزایش یافته است و در حال حاضر به ۴۸۰ هزار تومان رسیده است و حباب سکه های ربع سکه و سکه گرمی نیز در این مدت به ترتیب ۲۹ و ۱۱ هزار تومان افزایش یافته است و به یک میلیون و ۳۷ و ۹۶۰ هزار تومان رسیده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه ، طلای جهانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان